امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

رفتارهای منشوری در برنامه‌های ورزشی تلویزیون تا کجا؟

شاید سال‌ها پیش حتی اگر اتفاق غیرورزشی رخ می‌داد مانند امروز رسانه‌ای نمی‌شد و حداکثر با یک توضیح چند خطی در روزنامه‌های روز بعد، موضوع به ظاهر ختم به خیر می‌شد اما اینک یک اتفاق ساده ممکن است بارها در فضای مجازی مورد بازدید تماشاگران قرار گیرد و دست به دست شود.

به گزارش حبیب خبر، فیروز کریمی پس از درگیری شدید با خداداد عزیزی در برنامه تلویزیونی ستاره‌ساز این بار در برنامه‌ای تلویزیونی دیگر با ادبیات خاص خود دوباره حاشیه‌ساز شد.

فوتبال به عنوان یک ورزش پرطرفدار، جدا از ماهیت اصلی خود، خواسته یا ناخواسته از بستر جامعه می‌آید و ارتباط عمیقی با اوضاع اجتماعی و طبقاتی جامعه دارد. «ستاره‌ساز» برنامه بسیار هیجان‌انگیز و مرتبط با ورزش فوتبال ایران است و این احتمال دارد از بین همین شرکت‌کنندگان، فوتبالیستی پیدا و بعدها به ستاره فوتبال ایران تبدیل شود اما مهم است ستارگان با اخلاق پرورش داده شود. اما برخی از مربیان برنامه ستاره‌ساز چنان رفتارهای زشت و زننده‌ای از خود بروز دادند که نه تنها در شان چنین جایگاهی نبود، بلکه بینندگان را در بهت و ناباوری فرو برد.

برنامه‌های تلویزیونی عجیب

فیروز کریمی که یکی از شرکت‌کنندگان مسابقه سیم آخر با اجرای رضا رشیدپور بود بعد از شوخی‌ها زننده و منشوری با علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با خندیدن و توهین به چهره غلامرضا عنایتی، مهاجم سابق تیم‌های ابومسلم، استقلال، صبای قم و سپاهان باعث رنجش آن‌ها شد. در واقع مجری این برنامه با ادامه این بحث نامربوط، هیزم در آتش این بی‌احترامی‌ها ریخت. رقابت در بین شبکه‌های تلویزیونی برای حضور کریمی داغ داغ است و او در چند شبکه تلویزیونی حاضر شده و حتی به شبکه افق هم رفت. او در برنامه ستاره‌ساز هم حضور دارد.

یکی از دلایلی که کریمی را به برنامه‌های تلویزیونی دعوت می‌کنند به‌دلیل حرف‌های طنزآمیز است. جملات طنز او در رسانه‌های ایران بازتاب زیادی داشته و حتی در آذرماه ۱۳۸۶ در نخستین دوره جشنواره فیلم‌های کمدی گل آقا از فیروز کریمی تقدیر شد.

رفتار و سخنان کریمی که میهمان مسابقه سیم آخر در برنامه نوروزی رضا رشیدپور بود، با واکنش ستودنی فغانی داور مطرح فوتبال کشورمان همراه شد. فغانی در یک استوری اینستاگرامی نوشت: من اسم آقای فیروز کریمی را می‌شنوم، یاد قهرمانی پاس ایران در آسیا می‌افتم.

رشیدپور مجری برنامه مسابقه سیم آخر در این برنامه،‌ ادامه یک موضوع ۹ سال گذشته را پیش کشید تا کریمی درخصوص غلامرضا عنایتی، هم بگوید که گل‌های او به‌دلیل شکل ظاهری، آفساید اعلام می‌شد. این سخنان، با واکنش عنایتی همراه شد. او که مهمان یک برنامه زنده فوتبالی بود، از شوخی‌های فیروز کریمی به شدت انتقاد کرد و گفت: «یک بار آقای کریمی به من زنگ زد. در یک برنامه‌ای صحبتی را انجام داده بود که من با شناختی که از وی داشتم گفتم مهم نیست. ولی قبول کنیم که یک سری چیزها از حد بگذرد کار خراب می‌شود.

من احترام خاصی برای آقای کریمی قائل هستم؛ اما دیگر تحمل نمی‌کنم چون هر کسی شخصیتی دارد. دوره این کارها دیگر گذشته است و تا یک جایی تحمل می‌کنیم. آقای کریمی، از خودت مایه بگذار. اگر ادامه داشته باشد دیگر سکوت نمی‌کنم.»

حق پخش مسابقات و جای خالی برنامه‌ نود

با یادآوری این نکته که صداوسیما به‌هیچ عنوان حاضر نیست حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال را برای جبران بخشی از هزینه‌ها، به تیم‌های لیگ برتری پرداخت کند اما بودجه‌ای کلان برای چنین برنامه‌هایی که هرگونه توهین و بی‌احترامی در آن دیده می‌شود در نظر می‌گیرد.

پرسش اینجاست که آیا هیچ‌گونه نظارتی بر این برنامه‌ها می‌شود؟ در حالی که صداوسیما از برنامه تلویزیونی پرطرفداری مانند نود حمایت نمی‌کند و به این برنامه با وجود مقبولیتی که بین عامه مردم دارد مجوز پخش داده نمی‌شود. برنامه نود می‌توانست با ویژه برنامه خود بینندگان بسیاری را جلب و با تبلیغات خوبی که جذب می‌کرد پول هنگفتی را به صداوسیما سرازیر کند اما ... .

البته نباید فراموش کرد که در بیشتر مواقع همکاران رسانه‌ای با پرسش‌های خود آتش بیار معرکه می‌شوند و رضا رشیدپور، در برنامه مسابقه سیم آخر با دو پرسش نابه‌جا از فیروز کریمی باعث رنجش بهترین داور بین‌المللی فوتبال کشور و بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد.

اکنون این پرسش مطرح است چه کسی بر برنامه‌های صداوسیما نظارت دارد؟ آیا قرار است با پخش چنین برنامه‌هایی بی‌اخلاقی‌ها را ترویج داده شود؟

هدف مجری از طرح این دو پرسش چه بود؟ مردم را بخنداند یا رابطه فیروز کریمی با علیرضا فغانی و غلامرضا عنایتی را خراب کند؟

ایرناپلاس- حدیث گودرزی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید