امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب خبر/سیدمهدی ابوس: شمارش معکوس برای برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شده و اکثریت اهالی فوتبال خواستار تحول مدیریتی کلان و تخصصی در فضای فوتبال کشور و حضور نخبگان و ایجاد شایسته سالاری و زدودن حواشی و فساد و رانت های دلالی از مستطیل سبز فوتبال هستند!

دوشنبه شب برنامه فوتبال برتر شبکه سه صدا و سیما، حقیقتی را در معرض دید آن هایی که بادقت نظاره گر و نگران آینده فوتبال هستند  قرار داد که هر بیننده و شنونده را به یاد این ضرب المثل انداخت: "چی فکر می کردیم چی شد و چی داره می شه!"

می خوام بدون تعارف بنویسم: اهالی فوتبال! نه تنها امیدی به بهتر شدن این فوتبال نیست که منتظر بدتر شدنش هم باید ماند. از این دیگ مسی پر وزن و پر آب که زیرش فقط یک شمع نذری کش رفته از امام زاده محل، روشن شده برای فوتبال کلان، آبی گرم نخواهد شد!

  به غیر از علی کریمی که شمشیر اصلاح را از رو بسته و به امید حمایت اهالی واقعی فوتبال وارد فضای انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال شده، مابقی کاندیداها بر مبنای سفارش  و هل دادن و تو برو ما هستیم؛ فقط دنبال بودن هستند!

 آنچه کاندیداها به عنوان برنامه احیا فوتبال در ذهن دارند و بیان کردند فقط برای نشان دادن تخریب کامل فوتبال فعلی توسط قبلی ها و گل و بلبل شدن توسط خودشان در صورت انتخاب شدن بود!

هر سه نفر کاندیدا از همه چیز گفتند و وعده دادند اما هیچ کدام نگفت برای سدهای پنهان نگهدارنده مقابل مدیر و جلوگیری و رفع اتهام فوتبال از دلالی و جعل و فساد و بد اخلاقی و حواشی موجود، چه برنامه ای دارند؟!

کاندیداهای گرانقدر و سرشار از تجربه و دلسوزی و علم ورزشی آماده معجزه کردن در  فوتبال کلان، به مخاطب تشنه رفع مشکلات فوتبال نفرمودند: اگر در اولین گام مدیریت خود در راس فوتبال کلان، اجازه اجرای برنامه مدون خود را نداشتند و برایش تعیین ریل شد یا به ایشان سفارش خاصی شد انصافا چه خواهند کرد؟!

 همه حضرات مشتاق رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال، صراحتا مدعی درآمد زایی و پول آوری به صندوق فوتبال بودند! بنابراین از هم اکنون اهالی فوتبال بدانند روز انتخابات فدراسیون فوتبال بنا به گفته کاندیداهای محترم در برنامه فوتبال برتر شبکه سه، کسی رای خواهد آورد که پول آور خوبی  برای فوتبال داشته باشد.

 یعنی هنوز رای گرفته و داده نشده، همه می خواهند بدانند چقدر حق السهم فوتبالی از این انتخاب و انتصاب دارند! و ارزش رای به ریال و دلار و نیز مقام چقدر است که با خیالی راحت رای خود را تقدیم همان آورنده اهدا نمایند!

 این چنین کاسبان رای، بوی پول را در فضای انتخابات پراکنده و آن را معطر  به بوی خوش امیدواری" بزک نمیر بهار میاد" کردند!

البته خدا را شکر بوی بهار بر مشام خورده و بهار در حال آمدن است و دیگر "بهاروندی" هم که نیست و شاید هم کریمی را به سمت چاله چوله ای هل دهند! حالا مانده جناب استاد آجورلو مرد باتجربه روی قالی و پتو جلوس کرده به جای پشت میز نشستن؛ همان مدیر عامل وقت باشگاه های پاس فروخته شده و استیل آذین نیست شده که به دنبال کسب و جذب مقبولیت استاد محمد دادکان- صدای به حق فوتبال- است که خانه نشین شده است.

 بعد از آن باید به دکتر عالی مقام و نور چشمی و سفیر کبیر سازمان وقت تربیت بدنی های اسبق وزارت ورزش عالی جناب کیومرث هاشمی بزرگوار اشاره کرد که بزرگ ترین خدمتش به مستطیل سبز  فوتبال این بود که با خودکار نوک طلایی وقت، برای همیشه قطب سوم فوتبال را از مسیر دیگر حریفان مستطیل سبز فوتبال بردارد به طوری که اینک فقط خاطرات شیرین قهرمانی تیم پاس توسط خودشان در مصاحبه تلویزیونی یاد آور شود و غم سنگین محو شدنش برای اهالی فوتبال هم چون زخم خنجر باقی مانده است!

 نفر سوم هم به رغم داشتن پرستیژ مدیریت علمی ورزشی بعید است حداقل ترین رای را در این انتخابات بدست آورد مگر اینکه عکس اش ثابت شود.

 اما آنچه انتخابات فدراسیون فوتبال را تحت شعاع قرار داده است حضور علی کریمی برند واقعی فوتبال کشور و آسیاست. علی کریمی خالص فوتبالی که از حضور در مصاحبه ضبط شده برنامه فوتبال برتر، خود داری کرد به عنوان یک کاندیدای مستقل و مطرح در این گرداب تند فعلا شیرجه زده است و ظاهرا همه اهالی فوتبال و باشگاه ها- که دراین مجمع انتخاباتی بیشترین رای را دارند- به حمایت از حضور و جلوس کریمی بر کرسی مدیریت کلان فوتبال ایران لبیک گفته، اما آنچه تجربه نشان داده، چگونگی اجرا شدن ضرب المثل معروف"شنیدن کی بود مانند دیدن"است که امیدواریم، شنیدن این لبیک به کریمی، همراه با دیدن تعداد آرای داده شده به این برند بزرگ و واقعی فوتبال باشد.

 ختم کلام نوشتاری ما یک یادآوری برای اهالی فوتبال به شرح زیر است:

رییسان هیات های فوتبال استانی سراسر کشور در این انتخابات مجموعا دارای ۳۲ رای هستند؛ اما مدیران و نمایندگان باشگاه های لیگ های سه گانه فوتبال به همراه فوتبال ساحلی و فوتسال از نوع مردان و زنان در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال مجموعا دارای ۳۴ رای هستند.

 با یک مقایسه سر انگشتی پر وزن بودن کدام طیف را می توان دید؟ اما همه این ها یک طرف و آن تعداد آرایی که باید متولی آینده فوتبال کشور را معرفی کند، طرف دیگر است.

بنابراین باید منتظر شمارش واقعی آرا و اعلام رسمی آن ماند. ان شالله فوتبال عاقبت به خیر شود. خدا را چه دیدی، شاید هم شد.

سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید