امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب خبر/ سیدمهدی ابوس: به شفاف نویسی بدون تضعیف و تخریب مخاطب اعتقاد دارم و برای هر کلامی که می نویسم آن قدر شهامت دارم که در دفاع از آن ایستادگی کنم و تاوانش هرچه باشد بپردازم. همان طوری که در این چهار دهه بارها تاوان قلم و زبانم را پس دادم؛ چون خودم را همیشه امانت دار قلم ورزش در مسیر بهتر شدن و سربلندی ورزش استان ام می دانمو

 و اما مخلص کلام: این روزها فضای ورزش به ویژه فوتبال و اهالی آن حکایت مبتلا شدن به ویروس کرونای حاد است و با عذر خواهی از خوانندگان این مطلب، باید یاد آوری کرد این ورزش و فوتبال نفرین شده اش تبدیل به گاو خشمگین و  شیرده  شده که متاسفانه عده ای به جای استفاده از شیر آن، به شاخ گاو آویزان شده اند!

بارها نوشتیم و فریاد زدیم: این فوتبال و به طور کلی ورزش، نیازمند یک تحول و انقلاب مدیریتی و مطالبه گری برای اصلاح و پیشرفت واقعی است.

 بارها گفتیم: به پیشکسوتان واقعی کاربلد دارای تحصیلات و آشنا به علم روز مدیریت ورزش اجازه مطالبه گری و حضور در فضای ورزشی- که خود برایش قهرمانی و افتخار افرینی کردند- نمی دهند! چون عده ای غریبه و  ضد مرام ارزشی ورزش، از ورود آنان جلوگیری می کنند تا نوچه های خودشان را به فضای ورزش و فوتبال تحمیل کنند!

 در فوتبالی که کمک تدارکاتچی آن از پستوی خانه اش گستاخانه مدعی می شود که بیش از شصت بازیکن و مربی و داور و مدیر ورزش شاگردش بودند و هستند و بیشتر مربیان مطرح قدیم مستطیل ترک خورده  فوتبال را تربیت کرده و خود را استاد و بزرگ معرفی می کند! ولی در واقعیت مبصر بی سوادان و حاشیه سازان اتراق کرده در فضای ورزش است؛ چه گونه می توان این چنین شنید و آرام بود و یقه پیراهن چاک نداد؟! چگونه به این ورزش اکابری نمایش دهنده مثلا علمی حرفه ای شدن امیدوار باشیم؟

فوتبالی که از دهه هشتاد با ترفند خودی ها تضعیف و تخریب و به طور کلی هویت وکسوتش برای خوش خدمتی و دور کردن پیشکسوتان از فضای آن به غریبه ها فروخته شد و از ورزشی بودن، تبدیل به بیزینس شد که سال ها   نیاز به ترمیم و بازسازی ساختاری و مدیریتی تخصصی ورزشی آن دارد، باید عاقبت اش این چنین شود که هر روز خبری ناگواراز بی اخلاقی و جنجال و تبانی و شرط بندی و فساد و جعل کارت پایان خدمت سربازی بازیکنان اش و فرزندان مدیران اش ومربیان اش مطرح شود!

 نمونه تازه آن هم به صورت بسیار نوبرانه در دیدار فولاد و پیکان رو نمایی شد تا هویت اخلاقی، فنی تکنیکی و حتی قدمت پاک فوتبال خوزستان علنا زیر سوال برود و قربانی شود و اهالی فوتبال خوزستان را خجالت زده کند!

اگر گفتیم و نوشتیم که باید این فوتبال در نوع مدیریت وتیمداری اش متحول شود منظورمان کار عجیب و غیر ممکن کردن و از کهکشان ها ستاره چیدن نبود؛ بلکه منظور، رعایت اصول و بکار گیری تخصص و اهلیت و کار را به کاردان دلسوز سپردن بوده است نه هر کسی که در چارت سازمانی مدیریتی فلان اداره مازاد بود و هنوز فرق میان توپ فوتبال و هندوانه را نمی داند آن را به سمت و سوی مدیریتی ورزش و فوتبال هُل داده و همه چیز را بهم بریزیم!

با دیدن و شنیدن این همه مشکلات و حواشی و جنجال ها و توهین های بی شمار و عملا بی رنگ کردن هویت ورزشی فوتبال، چرا نباید نگرش به ورزش عوض شود؟ چرا قبول نمی کنید برای مدیریت و هدایت  این ورزش و فوتبال، باید از عصاره خودش استفاده کرد؟

به عنوان ختم کلام نوشتاری متذکر می شویم: همه اهالی ورزش و فوتبال خوزستان تیم فولاد را دوست دارند و به آن عشق می ورزند و هیچ کس مخالف این تیم نیست؛ بلکه آرزوی موفقیت آن را دارند؛ اما ترفند خلاف اخلاق و مرام ارزشی فوتبال را محکوم می کنند.

باید آمران و مجریان و مدافعان و حتا آن جاسوسان داخلی را- که عامل لو دادن این ترفند آبرو بر شدند- از فضای ورزش و فوتبال فولاد خوزستان دور کرد. اگراعتقاد داریم آنچه اتفاق افتاده،تاسف آور است، باید برای برطرف کردن این تاسف، چاره ای منطقی و بدون تخریب و تضعیف بیندیشیم و بازیکنان تیم را مهیا کنیم و به فکر جبران و تکرار نشدن چنین اشتباه هایی باشیم.

در فضای مدیریتی باشگاه فولاد خوزستان باید از دو اشتباه بسیار تاسف آور و آبروبر، یعنی بزرگ کردن زمین بازی و رواج دادن جعل کارت سربازی درس گرفت و در انتخاب مدیران آینده این باشگاه هوشیاری را سرلوحه کار قرارداد تا نام و مجموعه فولاد بیش از این تاوان سخت ندهد. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید