امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

اهواز- حبيب نيوز: "سيدمهدي ابوس" از پيشكسوتان عرصه فوتبال و ورشي نويسان با اخلاق و مجرب استان و كشور- كه همكاري صميمانه اي با پايگاه خبري- تحليلي حبيب نيوز دارد- يادداشتي درباره استقبال خرمشهري هاي عزيز در فرودگاه آبادان از "مجيد بشكار" كه در فوتبال هند از او به عنوان اسطوره فوتبال نام مي برند- قلمي كرده كه با هم مي خوانيم:

"بعد از آن استقبال بی نظیر هندی ها در كشورشان از "مجید بشکار" بازیکن ارزنده خرمشهری به عنوان اسطوره فوتبال، نام "مجید بشکار" بار دیگر از طریق فضای مجازی در میان اهالی ورزش خوزستان یاد آور شد و در این میان براي نسل جوان ورزش این پرسش مطرح شد که "مجید بشکار" کیست؟

" مجید بشکار" پيش از این که اسطوره فوتبال هند شود خروجی فوتبال سنتی و باشکوه فوتبال خوزستان بود. پيش از این که در فضای فوتبال هند مطرح شود در ميادين فوتبال خوزستان و ایران مطرح بود؛ اما وجود مجید، خاطرات شادی آور مجید، فریاد شادی بعد از گل های به ثمر رسیده مجید، در ذهن هندی ها ماندگار شد، ولی نام اش در میان اهالی فوتبال خوزستان رو به فراموشی رفته بود! تا روزی که مجید بشکار دوباره راهی هندوستان شد و آن روز، مجید، ارزش واقعی خود را ديد و پي برد، چه کرده که هندی ها برایش این چنین فرودگاه را لبريز از هوادار کرده اند.

حتا هوادارانی که بازی مجید را ندیده بودند با شور و شوق خاصی فریاد می زدنند اسطوره! خوش آمدی...

به راستی چرا مجید بشکار همان فوتبالیست دهه پنجاه خرمشهر و خوزستان و ایران زمین در سرزمین مادری اش گمنام شد، اما در هندوستان میان مردم آن ایالت هم چنان اسطوره باقی مانده بود.

چرا قدر سرمایه و کسوت ورزش خودمان را همیشه وگاهی به عمد نمی بینیم؟!

چرا دست گیر و حرمت گزار اسطوره های واقعی ورزش خودمان نیستیم اما مصلحتی برای خودمان و اهالی ورزش اسطوره های جعلی فاقد هویت ورزشی ترسیم می کنیم؟!

مگر اسطوره های واقعی و کسوت داران خروجی ناب ورزش چه می خواهند و چه می گویند که نه دیده مي شوند و نه حرف شان شنیده؟!

مجید بشکار را فوتبال خرمشهر کشف کرد و فوتبال خوزستان مطرح کرد و فوتبال ایران او را به عنوان نخستين لژیونر به فوتبال هندوستان صادر کرد.

شایستگی و ارزش فنی اخلاقی"مجید بشکار" او را در میان اهالی فوتبال هندوستان اسطوره کرد؛ اما مجید بشکار بعد از بازگشت به وطن و سرزمین مادری اش به هر دلیلی از فضای ورزش و فوتبالش دور شد و نام "مجید بشکار" بر اثر جبر زمانه گم شد!

اینک به لطف همکاری چند دوست خیر خواه و همت و اراده خودش و آن استقبال کاملا بی نظیر مردم هندوستان از مجید بشکار به عنوان اسطوره خودشان- که آن استقبال به شهادت تصاویر دقیقا هم چون استقبال از یک دیپلمات بود- باعث شد، نام مجید بشکار در ذهن اهالی فوتبال و ورزش خوزستان و ایران دوباره احیا شود.

مجید به فضای ورزش و فوتبال اش برگشت اما نه به عنوان بازیکن حرفه ای یا استعداد جدید بلکه این بار به عنوان کسوت دار فوتبال ظاهر شده است و استقبال بسیار صمیمی کانون پيشکسوتان ورزش خرمشهر و اهالی ورزش و فوتبال شهر مادری مجید از این پیشکسوت در فرودگاه آبادان نشان از قدر شناسی و بزرگواری بود.

مجید دوباره به وطن خودش باز گشت. مجید آمد تا فوتبال خرمشهر و فوتبال خوزستان دارای یک پیشکسوت و خروجی دیگر ورزشی باشد.

بنابراین باید گفت: بزرگان و اسطوره های ارزشمند ورزش و فوتبال خوزستان! مدیران ورزش و فوتبال خرمشهر و خوزستان! دوستان ارزشی ورزش استان که دل تان به حال ورزش و پيشکسوتان ورزش می سوزد؛ شما که دم از حمایت و رفاقت و مرام ارزشی ورزش می زنید؛ بیایم همه باهم تلاش کنیم. دیگر مجید بشکار درون کوچه، پس کوچه های بی محلی و تنگ نظری و بی مرامي و حسادت و باندي گم نشود.

بیایم مجید بشکار و امثال او را- که در فضای ورزش فراوان هستند- در فضای ارزشی ورزش مورد محبت قرار دهیم.

ما ایرانیان به ويژه خوزستانی ها- که معروف به ميهمان نوازی و حرمت گذاری هستیم- لااقل اگر هم قدر سرمایه های ورزش خودمان را نمی دانیم که انصافا هم ندانسته و نمی دانیم و همیشه در ورزش سرمایه سوزی کرده ایم- لااقل از اسطوره فوتبال هند، که خروجی واقعی ورزش و فوتبال خوزستان است، به عنوان امانت دار، محافظت کنیم.

ختم کلام: امثال مجید بشکار در ورزش خوزستان به ويژه ورزش خرمشهر- که فراموش شده اند- كم نيستند، بیایم پيش از این که از جاهای دیگر نام شان را دوباره بشنويم، خودمان به عنوان جست و جوگر گمشده های ورزش خوزستان،  آن ها را کشف و احیا و به فضای ورزش به عنوان کسوت و سرمایه های اصلی ورزش خوزستان برگردانیم.

به راستی آیا ورزش خرمشهر خبری از سنتاپ دارد؟

آیا مدیران فوتبال وتيمداري فوتبال، سنتاپ را می شناسند؟

 سنتاپ همان مهاجم گلزن کم نظیر فوتبال خرمشهر وخوزستان که نامش خادم پیر است، مردی از تبار عزت و مرام ارزشی، انقلابی ورزش و از شیر مردان اهالی بازماندگان سرزمین سرخ شهادت است. قهرمانی ارزشی که هرگز ادعای قهرمانی نکرده و هم چنان در گمنامي به ورزش و فوتبال شهرش (خرمشهر) خدمت مي كند.

ان شاا... او هم به عنوان یک کسوت ارزشی ورزش کشف شود.

ای کاش ورزش خوزستان در کنار توجه به حرفه علمی بودن و اين همه پول های باد آورده، کمی هم دنبال اصالت، ماهیت و گذشته پر افتخارش باشد و کشف و معرفی اسطوره ها و بزرگان وکسوت هاي گمنام خود...

سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید