امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعت برق

صفحات روزنامه‌ها را از مصاحبه‌ها و نقد و گفت‌وگو در پاسخ به آن پُر می‌کنیم تا مگر یکی سازشکار و آن دیگری چهره‌ساز انقلاب شود! در چنین فضایی از رسانه‌ها، اعم از صداوسیما گرفته تا مطبوعات در سوژه‌سازی یأس و ناامیدی حرفه‌ای شده‌ایم و خوراک رسانه‌های معاند در خارج از کشور را تهیه می‌کنیم! چشم به اغلب خبرهای مثبت می‌بندیم و خبرهای خوب، نیامده به محاق می‌روند!

به گزارش حبیب خبر، روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت: «این روزها، ایام متفاوت و شاید عجیبی است! متفاوت از آن نظر که اداره و مدیریت معیشت زندگی برای اکثریت مردم و خانواده‌ها سخت و دشوار است. عجیب از این لحاظ که اگر نیم‌نگاهی به مطبوعات و خبررسانی روزانه همراه با یادداشت‌ها و نوشته‌های گوناگون داشته باشید، اغلب منفی هستند و بر محور یأس و ناامیدی می‌چرخد! چاشنی این روال در این روزها، متلک‌پرانی مجلس و دولت، دو نهاد بزرگ و اصلی در اداره کشور است که قادرند با وحدت و همکاری، جامعه را به آینده بهتر امیدوار سازند؛ آن هم در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آنها در منطقه و در همسایگی ما، نه‌تنها نمی‌خواهند شکست چهار سال اجرای «تحریم همه‌جانبه و فشار حداکثری» برای تحقق استراتژی تخریبی خود علیه ایران و سرنگونی نظام را بپذیرند، بلکه همچنان این مسیر را دنبال می‌کنند و از آخرین نمونه‌های آن ترور شهید فخری‌زاده است.

کمتر از دو ماه به ادای سوگند ریاست‌جمهوری «بایدن» مانده و به روایت بسیاری از کارشناسان بین‌المللی و با هر محاسبه‌ای، سیاست خاورمیانه‌ای او متفاوت از ترامپ خواهد بود و او، مدام شعار بازگشت به معاهده برجام و چرخش نگاه به خاورمیانه را می‌دهد. بایدن چند بار گفته است، به خط تخریبی ترامپ در خاورمیانه پایان خواهد داد! اما، ما در اینجا خط‌کش به دست در منازعه و مجادله بر این گزاره‌ایم، بایدن با ترامپ تفاوت دارد یا نه!

صفحات روزنامه‌ها را از مصاحبه‌ها و نقد و گفت‌وگو در پاسخ به آن پُر می‌کنیم تا مگر یکی سازشکار و آن دیگری چهره‌ساز انقلاب شود! در چنین فضایی از رسانه‌ها، اعم از صداوسیما گرفته تا مطبوعات در سوژه‌سازی یأس و ناامیدی حرفه‌ای شده‌ایم و خوراک رسانه‌های معاند در خارج از کشور را تهیه می‌کنیم! چشم به اغلب خبرهای مثبت می‌بندیم و خبرهای خوب، نیامده به محاق می‌روند! در این نوشته به یک نمونه آنها در این چند روز اشاره‌ می‌شود.

رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه گذشته در مراسم افتتاح رسمی ۲۵ پروژه حوزه برق‌رسانی در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی گفت: «… هر جا مردم با قدرت وارد شوند به نتایج فوق‌العاده دست می‌یابیم. در حالی که پروژه برق‌رسانی به تمامی روستاهای ۲۰ خانوار در کشور به پایان رسیده است، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برق‌رسانی به تمامی روستاهای دارای ۱۰ خانوار هستیم. طرح اجرای برق امید به نتایج فوق‌العاده دست یافته و این فرصت را برای رقمی حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور که جزو کم‌مصرف‌های برق هستند، ایجاد می‌کند تا از دادن پول (هزینه) برق معاف شوند و به زودی این طرح برای کم مصرف‌های گاز و آب نیز انجام خواهد شد.

امروز وزیر نفت که هنوز برخی از نمایندگان در مجلس خواب استیضاح و حذف او از دولت را می‌بینند، خبر داده است: «طرح محاسبه رایگان گازبهای ۳۰ درصد از مشترکان کم‌مصرف خانگی در هیأت دولت به عنوان مشوقی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور ارائه می‌شود.»

زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی اطلاع داد: «به منظور ایجاد مشوق‌هایی برای مدیریت مصرف گاز، بر اساس طرحی که قرار است در دولت بررسی شود، گازبهای ۳۰ درصد از مشترکان خانگی که مصرف کمتری دارند، رایگان محاسبه می‌شود و این تأثیر بسزایی بر مدیریت مصرف سوخت خواهد داشت که در صورت تصویب در هیأت دولت اجرایی می‌شود. مشترکانی که مصرف خود را در زمستان ۱۰ درصد کاهش دهند، از کاهش ۱۵ درصدی در گازبها برخوردار می‌شوند.»

این خبرها که باید در رسانه‌ها انعکاس مطلوب یابد و کارشناسان درباره چگونگی و تأثیر آن بنویسند، متأسفانه در یک گوشه‌ای آن هم بسیار فوری و به اختصار نوشته می‌شود و نیامده به محاق می‌رود و بایگانی می‌شود! در حالی‌ که انتظار این است که نمایندگان ما در مجلس در «نطق‌های پیش از دستور» به استقبال آن بروند و مردم را شادمان کنند!

تردید نباید داشت که همچنان دشمنان ایران در کمین‌اند تا گام‌به‌گام فروپاشی و اگر بتوانند، تجزیه‌ ایران را تحقق بخشند. انتظاری از دشمن نیست جز دشمنی. اما دوستان و دلسوزان در شرایطی که ملت همه سختی‌های مقاومت را تحمل می‌کنند، چرا اندکی در گفتار و نوشته‌ها و نقدها، به جای «چشم‌باز و عبرت‌بین» همچنان در تنگ‌نظری‌ها سیمایی از «نبرد قدرت» در کشور را مدام به نمایش درمی‌آورند؟ آن حکیم ما چه دقیق و عبرت‌آموز گفته «راه است و چاه و دیده بینا و آفتاب!»

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید