امروز:
چهارشنبه - 2 خرداد - 1403
ساعت :

حال فوتبال ما این روزها خوب نیست؛ خبرهای خوبی از درون اش شنیده نمی شود؛ حتا احتمال می دهند به زودی از سوی فیفا تعلیق شود!

چرا فوتبال آرام و قرار ندارد و در فضای مستطیل سبز فوتبال، همه به جان هم افتاده اند؟!

چرا فوتبال افسار گسیخته شده و کسی  هم نیست افسارش را بکشد!

چرا فوتبال گردش های مالی کلان  دارد، اما حساب و کتاب و حسابرس ندارد؟! عاقبت این فوتبال چه خواهد شد؟

این ها پرسش های بی پاسخی است  که فکر اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است.

به راستی این پول ها از کجا و چه گونه به مستطیل سبز فوتبال  تزریق و مثل باد می آیند و دم باد هم داده می شوند و باز فریاد نداریم و نداریم  همچنان گوش فلک را کر کرده است ؟!

تعیین ارقام کلان در قراردادهای فوتبالی از کجا نشات گرفته و کدام دستگاه موجه ورزشی آن را تصویب کرده است؟

بر سر فوتبال چه آمده یا به عبارت بهتر چه آورده اند و مدیران چه تدبیری بکار برده اند که این روزها بازیکنان ایرانی بنا به گفته خودشان در رسانه ها علنا در نوع تنظیم قرار داد، واحد پول رسمی مملکت را حذف و دلار را جایگزین آن می کنند؟!

از سوی دیگر، شاهد هستیم که چه گونه اهمال یا فساد باعث شد قرار داد سرمربی ۶۱ روزه  تیم ملی فوتبال ما را به سمت  مسلخ تعلیق بکشد و عملا هر فرد ایرانی مبلغ  دو هزارتومان بدهکار این قرارداد ورای  فیفا شود!

این فوتبال چیست که برای یک فصل بازی در فلان تیم، قرارداد بیش از ده میلیارد تومانی به همراه  چندین آپشن پیوستی به عنوان تبصره تنظیم می شود؟! مگر در نوع بازی و  تفکر تکنیکی و تاکتیک پذیری آن بازیکن فصل قبل لیگ برتر چه پیشرفت شگرفی حاصل شده است که اینک مستحق چنین دریافت کلانی است؟!

 یا انصافا بازیکنی که نوع تکنیک و بازی فوتبال اش ارزش حتی یک شاهی را ندارد چه گونه و بر چه اساسی قراردادش دلاری نوشته می شود؟

این تورم فوتبالی بر اساس کدام اشل مالی و ارزش فنی ورزشی و در کدام سازمان برنامه و بودجه یا کدام وزارت خانه  فوتبالی ورزشی مصوب شده که باید چنین پرداختی هایی صورت بگیرد؟

به قول ما خوزستانی ها ولک! چه خبره؟

قیمت این فوتبال شلشی بزن زیرش،  دقیقه ای چند دلار است؟!

واقعا  به کی باید گفت فوتبال ایرانی،  قراردادش دلاری شده است! انصافا دیگر کدام خصوصی ساز یا حامی مالی جرات تیمداری در این فوتبال پرهیاهو و سرشار از حاشیه و اتهام و بی کیفیت و گران را خواهد داشت؟

یکی باید به داد این فوتبال  برسد و افسارش را به هر قیمتی که شده محکم بکشد.

این فوتبال یک مختار می خواهد. باور کنید این فوتبال دیگر حالت ورزشی و صنعتی و حرفه ای علمی خود را از دست داده و با تغییر کاربری، تبدیل به تجارت شوت و پاس دلالیسم شده است!

با صراحت باید نوشت و فریاد زد: این تجارت شوت و پاس دلالی نیاز به یک انقلاب جهادی دارد که آن را شخم بزند و از نو کاشت و داشت و برداشت کند.

 بی فکری و بی تدبیری بلای این فوتبال شده است. برای نجات آن باید کوچک اندیشان و آن دسته از  بازیکنان و مربیان بی کیفیت خارجی و ایرانی وابسته به دلالیسم را از فضای این فوتبال پاکسازی کرد و بخش آموزش و جذب مدیریت تدبیری ورزشی و فوتبالی را بدون واسطه و سفارش های خاص فعال کرد تا ان شاالله فوتبال شاهد دورنمای هدفگذاری زیرساختی و تربیت نیروهای مدیریتی اجرایی پرتوان و کار بلد شود.

      سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید