امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بوکس خوزستان را باید آینه تمام نمای قهرمانان و مدال آوران ورزش خوزستان نامید. آینه ای که همیشه واقعیت را نشان داده است؛ هرچند عده ای اصرار در  پنهان کردن آن دارند، اما بوکس خوزستان، هرگز انکار پذیر نبود و نخواهد شد.

فقط کافی است این نام ها در ذهن تداعی و بر زبان جاری کرد تا بوکس و خاطرات آن نمایان شود.

مهدی هویت دوست، رستم لطیفی، گلبریان، صف شکن، انداوه، صفری، رستمی،  نیل ساز، سرخه دینی، بره چران، نورعلی، رشید پور، ملک حسینی، کرامت ندیمی، کاوسی، فتحیان پور، پلوزاده و...

بوکس در ظاهر یک ورزش خشن به شمار می آید اما در فضای این خشونت، دارای باغستانی مملو از گلستان و گل های خوش بوی مرام ارزشی ورزش است؛ چرا که دوستی ها و حفظ حرمت بزرگ تر وکسوت، در میان اهالی بوکس، مرام زور خانه ای دارد.

 با این مقدمه، در ادامه معرفی پیشکسوتان ورزش خوزستان، امروز قصد داریم از نامی یاد کنیم که به رغم انتخاب خشن ترین رشته ورزشی، خود سرشار از صفا و صمیمیت و صداقت و مرام و عشق است. این ورزشکار دیروز و کسوتدار ورزش امروز، از تبار نیک مردان الگویی برای نسل جوان ورزش به شمار می آید.

 او از همان دوران جوانی و حضور در رینگ بوکس و مبارزه با حریفان ورزشی و حتی آن زمانی که بنا به وظیفه شغلی،  در مقابل خلافکاران و یاغیان انجام وظیفه می کرد هرگز مرام و اخلاق و صفت مردانگی و لوطی گری و مشتی بودنش را تغییر نداد و از قدرت مشت خود در رینگ بوکس و جایگاه کاریش سو استفاده نکرد و همیشه مدافع حق و حقانیت و مردانگی بود و به خاطر همین خصلت ها، به او لقب پاسبان خوش مرام رینگ بوکس داده شد و نامش در میان اهالی بوکس و پیشکسوتان ورزش ماندگار شد.

  پیشکسوتی به نام "مجید زنگنه" مردی از تبار پیشگامان، حفظ و شان و منزلت ورزش و کسوتداری بوکس خوزستان که هرگز ارزش‌های اخلاقی و پهلوانی را فدای کسب مدال و مقام و جایگاه ورزشی نکرد.

او پاک زیستن را انتخاب کرد تا نامش در میان اهالی ورزش و پیشکسوتان و محافل  ورزشی به نیکی یاد شود.

  حاج مجید زنگنه در نوع زندگی و کانون خانواده، موفق و بی نظیر است؛ چرا که فرزندانی تحویل جامعه داده است که برای ورزش خوزستان تاثیر گذار هستند.

 پسری در جایگاه مدیریتی و دختری با متانت و وقار ارزشی ورزش که امانت دار قلم ورزش و مدافع پر تلاش از محرمیت ورزش است.

مجید زنگنه پیشکسوت ارزشی ورزش خوزستان را باید از همان نامداران آینه تمام نمای بوکس خوزستان دانست و قدر شناس زحماتش باشیم. 

برای "مجید زنگنه" و همه پیشکسوتان ورزش خوزستان از درگاه خداوند مهربان آرزوی تندرستی و شادابی و بهروزی داریم.

    سیدمهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید