امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

عصر پنجشنبه ۲۶ تیر رهسپار مکانی شدم که حقا نامش برازنده آن است. نوجوانی با یک تابلو کوچک به استقبالم آمد که نوشته درون آن نگاهم را به خود جلب کرد. متنی کوتاه اما سرشار از محتوا و حکایت:

"به سرزمین نور فوتبال خوش امدی"    

آیا می‌دانید این سرزمین نور فوتبال در کجای جغرافیای اهواز و خوزستان قرار دارد ؟

این سرزمین در حقیقت شناسنامه غیر قابل انکار فوتبال اهواز به شمار می آید. خاکش بوی تکنیک ناب طلای سیاه فوتبال خوزستان را می دهد و زمین های خاکی فوتبال اش سرشار از نور افشانی ستارگان ماندگاری است که به جای درخشیدن در آسمان،  مستطیل خاکی فوتبال را  نور پردازی می کنند.

این سرزمین معدن بی بدیل استعدادهای درخشان فوتبال و دو و میدانی خوزستان است. به عبارتی دیگر، بانک سرمایه وام دهنده به فوتبال اهواز و خوزستان و کشور محسوب می شود.

 هر وجب این سرزمین، یاد آور هنرنمایی و خاطره فوتبالی مردانی است که برای فوتبال اهواز و خوزستان افتخار آفرین بودند.

 سرزمینی که از دهه چهل تا کنون بازیکنان مطرح و پیشکسوتان صاحب نامی را معرفی کرده و صادرات آن در فوتبال کشور زبانزد است.

اما آنچه امروز در این سرزمین نور فوتبال، مورد توجه قرار گرفته است، فعال شدن فوتبال پایه، به صورت خود جوش است.

وقتی دیدم چه گونه بچه های زیر ده سال بدون کوچک ترین امکانات آکادامی و سخت افزاری حرفه ای یا آن تدارکات متداول موجود در مدارس فوتبال، فقط با چند توپ مستعمل،  آنچنان عاشقانه و مشتاقانه گوش به کلام و فرمان مربی دلسوز خود دارند و بسیار منظم حتی شیوه نامه ‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، افسوس خوردم چرا این بچه های مستعد سرزمین نور فوتبال، در فضای آکادمی ها و مدارس فوتبال دیده نمی شوند؟!

این نونهالان در سرزمین نور فوتبال اهواز در حال شکوفا شدن هستند. استاد "اسکندر خالدی"- که خود خروجی فوتبال و استاد دانشگاه و در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان خبره است- می‌گوید: حیف است این پتانسیل کم نظیر که پشتوانه واقعی فوتبال خواهد بود،  دیده نشود.

 این مربی تلاشگر فوتبال پایه اضافه کرد: عصرهای سرزمین نور فوتبال اهواز به رغم گرما و شرجی طاقت فرسای  شهرمان، بسیار دیدنی است چون در زمین های خاکی این سرزمین، همه روزه فوتبال و آموزش و بحث فوتبال بسیار پر رونق است.

این سرزمین، افتخار معرفی بازیکنان بزرگی چون: مهدی ویسی، کرامت و حسین ضرغام پور، امیر عچرش، رضا داودی، عبدالزهرا جرگه، طاهر گطعاوی، برادران فرسیات، عبود سنگانشکن، جواد فصیح فر، قاسم شریفی، بدر جابری، عزیز موسوی و دیگر ورزشکاران نخبه دو و میدانی و داوری فوتبال و ژیمناستیک بود. 

سرزمین نور فوتبال اهواز همان زمین های خاکی لشکر اباد و رفیش است.

باید رفت و دید تا باور شود در این سرزمین نور فوتبال اهواز چه خبر است و چه گونه فوتبال پایه  با تلاش استاد خالدی در حال رشد واقعی و کشف استعداد های درخشان است.

 ای کاش دست اندرکاران کمیته فوتبال پایه و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان فرصتی فراهم آورند و بازدیدی صمیمی از سرزمین نور فوتبال اهواز داشته باشند.

       سیدمهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید