امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

همه اهالی واقعی ورزش اعتقاد دارند: ورزش اهل اش را می طلبد، چون خوب می داند چه نیاز دارد و چه گونه از تدبیر و ارزش واقعی ورزش برای سر و سامان دادن آن استفاده کند.

وقتی مدیر ورزش، خودش از جنس و خروجی اصلی ورزش باشد به یقین طرح و برنامه و تنظیم تقویم ورزشی و زیر بنایی آن، حتی نوع ساخت و ساز اماکن ورزشی بر مبنای نیاز واقعی و به درستی هدف گذاری می شود.

قلم ورزش با صراحت اعلام می کند: هرکس این چند سطر پیش مقدمه نگارش شده را قبول و باور  ندارد ، کافی است به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اهواز- که بعد از ترمینال چهار شیر است سری بزند و با چشم خود مشاهده کند که کارکنان و مدیران این شرکت که بیشترشان ورزشی و از جنس خروجی  ورزش هستند در کنار تلاش جهادی بی وقفه در امر تامین سوخت رسانی چه گونه برای سلامتی و نشاط روح و جسم خود،  ورزش را در فضای شرکت فعال کرده اند.

دکتر نجفی به عنوان یک مدیر مدبر، جهادی، ارزشی و ورزشی همان طوری که کارکنان را برای پیشرفت کار و خدمت به وطن هدایت و مدیریت می کند در زمان اوقات فراغت هم بسیار صمیمی، ارزش های واقعی ورزش را  در فضای شرکت و این بار با لباس و مرام ورزش با همکاران خود تقسیم می کند. در این مسیر دیگر مدیرانی هم چون سیاوش بختیاری زاده و دکتر حسین سطوت- هر دو از جنس و خروجی  فوتبال و عرصه رسانه ورزش- همیشه همراه و همگام دکتر نجفی هستند و مطمینن این یکدلی و صمیمت و وفاق، همان چیزی خواهد بود که ظهر سه شنبه ما  مشاهده کردیم.  

 در این روز به بهانه بازنشسته شدن یک جهادگر نفتی اهل مرام ارزشی خدمت به وطن به نام استاد دبیری فر که خود از جنس فوتبال است، فرصتی پیش آورد تا به اتفاق سید سیروس پور موسوی سر مربی سابق تیم ملی جوانان  و استقلال خوزستان، آرش افشین ، سیامک سرلک، علی ممبینی و باقری و دیگر دوستان و همراهان به عنوان یک تیم به سالن ورزشی چند منظوره شرکت فرآورده های نفتی برویم.

آنچه نظر ما را به خود جلب کرد، نوع همکاری و وحدت و یکدلی کارکنان این شرکت با مدیران و نوع برخورد صمیمی و خارج از هرگونه تشریفات معمول حاکم بر ادارات بود. به جرات می توان گفت رفتار و کردار و گفتار دکتر نجفی مدیر ارشد این شرکت با زیر مجموعه اش یک کلاس آموزش اخلاق و مرام و منش ورزشی بود.

 موضوع دیدنی دوم، نوع ساخت و ساز و تجهیز سالن ورزشی چند منظوره موجود در آن شرکت بود که با صراحت باید نوشت درمقایسه با اماکن ورزشی موجود درسطح ورزش استان بی نظیر دیده می شد، همچنین زمانی موضوع جالب تر شد که شنیدیم این سالن به همت و پیگیری و تلاش سیاوش بختیاری زاده مدیر بازرگانی ورزشی شرکت بنا شده است و انصافا به خود بالیدیم که ورزش و فوتبال خوزستان این چنین مدیرانی شایسته و عملگرا و طراح  و دلسوز ورزش دارد، اما در فضای ورزش دیده نمی شوند!

ای کاش مسوولان ورزش خوزستان برای تامین نگهداری و حتی نحوه ساخت و ساز و تجهیز اماکن ورزشی استان از تجربیات این افراد بهره بگیرند.

سه شنبه خوبی تجربه کردیم؛ آموختیم که یکدلی و صمیمیت و صداقت زیباست. دیدیم از زحمات چهل ساله جناب دبیری فر  به عنوان یک همکار، چه زیبا تقدیر شد. همه آمدند دور هم جمع شدند. عده ای تماشاگر بودند و عده ای هم در قالب یک تیم فوتبال بازی کردند. از مدیر و معاون و شیخ و رییس حراست و روابط عموی و کارمند و کارگر و خبرنگار و گزارشگر صدا و سیما تا بازیکن و مربی تیم ملی فوتبال.

دو تیم شروع به بازی کردند. گل زدند و گل خوردند و بدون توجه به ثبت نتیجه با هم گفتند و خندیدند و تقدیر کردند. کلی هم عکس یادگاری گرفتند و با کیک و شیرینی از هم پذیرایی کردند و در پایان رفتند و یک روز ورزشی بسیار ارزشی و ماندگار در فضای شرکت فرآورده های نفتی رقم خورد.

دست مریزاد به بانی این محفل ارزشی ورزشی.

        سیدمهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید