امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سپاسگزاری (پوست کنده اهوازی) از معاون شهرداری!

 شماری از دست اندرکاران دستگاه ها از بس زیبا، شایسته و کارآمد سخن می گویند که نه تنها اهواز،خوزستان و ایران که حتا جهان و جهانیان هم انگشت شگفتی شان را نمی دانند کجای صورت شان قرار دهند که هنگام تصویربرداری پنهانی از آن ها جنبه تبلیغاتی- به ویژه در انتخابات گوناگون- پیدا نکند!

 البته دوست داشتیم مسوولان آبفا هم درباره آبگرفتگی ها و لزوم استفاده از بلم و قایق با سخن های روح پرورشان تن خیس مان را خشک می کرد؛ ولی تنها معاون خدمات شهری شهرداری اهواز احساس مسوولیت کرد که برای نمونه به نکته های گهربار ایشان در زیر می پردازیم.

 معاون خدمات شهری شهرداری اهواز"با اشاره به وجود آبگرفتگی در ۱۰ نقطه شهر، از تلاش برای رفع آبگرفتگی‌ها و برنامه‌ریزی برای مدیریت بارندگی بعدی خبر داد."

 * پوست کنده اهوازی: بسیار هم عالی! گمان نکنم در هیچ جای دنیا کسی یا دستگاهی چنین اندیشه و تلاش برنامه ریزی شده ای برای مدیریت بارندگی بعدی انجام داده باشد ولی می خوانیم که برای رفع آبگرفتگی ها- که در چند روز و شب گذشته خیابان ها و کوچه پس کوچه های اهواز را نیازمند قایق کرده بود- یک معاون شهرداری می خواهد از جان مایه بگذارد و برای بازندگی های بعدی برنامه ریزی کند؛ نه مانند برخی که پس از مرگ سهراب نوشدارو آماده می کنند! بابا ای ول!

سپاسگزاری

"علی شمسی" بامداد روز ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در اهواز اظهار کرد: "بارندگی روز یکشنبه در اهواز بی‌سابقه بود و در مدت ۴۰ دقیقه حدود ۴۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و تجمع آب در مناطق مختلف، به دلیل سیلابی بودن بارندگی بوده است."

* پوست کنده اهوازی: باور بفرمایید شماری پاراگراف ها را همچون: "تجمع آب در مناطق مختلف، به دلیل سیلابی بودن بارندگی بوده است" باید با آب طلا بنویسند و چارچوب کنند یا با استفاده از بنر و پوستر در جای جای کلان روستای اهواز با چسب دوقلو یا "سریش" آن هم در بلندترین جایگاه ها بچسبانند که برخی مخالفان شهردار و شهرداری- از برخی اعضای شورا گرفته تا دیگران با دستان کوتاه شان به فکر کندن یا از میان بردن خرماهای بر نخیل نیفتند! اگر هم افتادند می توانند برخیزند و پس از کشیدن نفس های ژرف، خودشان را بتکانند و بروند پی کارشان!

به راستی که جمله:"تجمع آب در مناطق مختلف به دلیل سیلابی بودن بارندگی بوده است" اندیشه مرا فتیله پیچ کرده و نمی دانم با چه زبانی از ایشان سپاسگزاری کنم که شایسته باشد!

او افزود:" با توجه به شدت بارندگی، در برخی نقاط که سطح منازل از سطح خیابان‌ها پایین‌تر بوده، آب وارد تعداد کمی از منازل شده است که تعداد آن‌ها به اندازه انگشتان یک دست بوده است.

* پوست کنده اهوازی: می بینید خوانندگان گران قدر چه پاراگراف های اندیشمندانه ای بازگو می کنند؟! شمار انگشتان یک دست هماره پنح تاست ولی ما دستان شش و چهار انگشتی هم دیده ایم ولی ایشان با استفاده از عناصر ایهام و ابهام و چند نقطه از انگشتان یک دست در گفت و گوی شان بهره برده و این کار نشان می دهد که دستی هم در شعر و شاعری دارد که بایسته است باز هم از او سپاسگزاری کنیم.

سپاسگزاری (پوست کنده اهوازی) از معاون شهرداری!

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر آبگرفتگی در بیشتر نقاط شهر فروکش کرده است و تنها در ۱۰ نقطه از جمله سپیدار، بلوار شهید هاشمی، شهرک اهواز، شهرک دانشگاه، ملاشیه و پشت دیوار بهشت آباد آبگرفتگی وجود دارد. تلاش بر این است تا بارندگی بعدی که اوج آن ساعت ۵ صبح رخ می‌دهد، آبگرفتگی‌ها رفع شود تا بارندگی بعدی مدیریت شود.

* پوست کنده اهوازی: باور بفرمایید هرچه پاراگراف های بیشتری می خوانیم پی به شگفتی هایی می بریم که تا کنون در هیچ گفت و شنودی ندیده و نخوانده ایم!

نگارنده باور دارد که با دیدن نیمه پر لیوان می توان گفت: آب های سیلابی جاری شده، آمده اند خیابان ها را بشویند و پاک کنند ولی با آمدن جناب معاون شهرداری در مناطق آب گرفته از ترس دنبال سوراخ موش گشته اند و پیدا هم کرده اند و برای همین هم در بیشتر نقاط فروکش کرده است! تنها در شش نقطه برشمرده شده آب باقی مانده که اگر جناب "شمس" محبت کنند و به این مناطق هم سر بزنند خود به خود دیگر جایی نمی ماند که آب به کُم باشد!   

به هر روی نگارنده به دانگ خود برای بار سوم از معاون شهرداری سپاسگزاری می کند که هر واژه و ترکیب و جمله اش درسی است که باید زگهواره تا گور- یعنی در کودکستان، دبستان، دبیرستان و حتا دانشگاه های داخلی تا خارجی- آموزش داده شود....

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید