امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

درود بر فوتبال کوبان خوزستان!

حبیب خبر- م. ن. بابادی:

درود و هزار و سیصد آفرین به تیم های فوتبال لیگ برتر خوزستان که در مکان های نخست، دوم و چهارم به فوتبال محلات، ببخشید، به فوتبال ایران، آسیا، جهان و المپیک لبخند می زنند!

 جالب است بدانید که تیم استقلال خوزستان اول است؛ فولاد دوم و صنعت نفت آبادان چهارم!

این نتایج درخشان و امید آفرین و دشمن شکن در تاریخ فوتبال خوزستان و ایران بی سابقه است و باید در آیین های تکریم و نکوداشت از مدیران، مربیان و بازیکنان باغیرت این سه تیم با حضور سران ورزشکار و پیشکسوت استان و کشور قدردانی کنند؛ چون نشان دادند که فوتبال خوزستان امروزه سرآمد فوتبال ایران و حتا جهان است و لازم است نامش زینت بخش کتاب گینس شود!!

جدن که باید به خود ببالیم و بنده نمی دانم که چرا مسوولان به خود نمی بالند و به هم دیگر تسلیت، ببخشید، تبریک نمی گویند و خبرنگاران و عکاسان، تصاویر بازیکنان، مدیران، مربیان و دیگر دست اندرکاران این سه تیم را- که در راس جدول(!) هستند- در دنیای طبیعی و مجازی بمباران نمی کنند؟!

باور بفرمایید چنین موفقیت های ارزشمند و ناب کار هر تیمی نیست! حتا تیم های ضعیفی چون: پرسپولیس، استقلال تهران، ملوان و تراکتور که ته جدول هستند یا تیم شمس آذر قزوین- که این روزان و شبان لاکپشتی(!) عمل می کند- باید حالا حالاها زحمت بکشند و عرق بریزند تا بتوانند به گرد پاهای بازیکنان و دست اندرکاران سه تیم خوزستانی برسند!!

اصلن چرا مدیران این تیم ها کلاه های خود را بالاتر نمی برند یا بالا بالاها نمی اندازند وقتی که تیم های شان در بالای جدول در حال فتح قله های فوتبال برتر و سرتر است!!؟

به نظر نگارنده، درست نیست که تیم های خوزستانی با این همه اُبُهت آن هم در چشمان ایران و ایرانی و حتا جهان و جهانیان قرار بگیرند اما تیم های پایتخت نشین و نیز اصفهانی ها و تبریزی ها نتوانند حتا جا پای تیم های ما خوزستانی ها بگذارند و دل شان را خوش کنند که توانسته اند پشت سر خوزستانی ها ردیف شوند!

بنابراین، لازم است مسوولان خوزستانی و کشوری ورزش و جوانان، همچون برنامه توسعه کشور که هم اکنون برنامه هفتم آن در حال چکش کاری است- در یک برنامه پنج ساله فوتبالی به فوتبال خوزستان به ویژه همین سه تیم راس جدول لیگ برتر(!) که اشاره شد استراحت مطلق بدهند و آن ها را راهی جزایر هاوایی کنند که انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنند و آن را بازگردانند تا همچون امروز که بر صدر جدول جاخوش کرده اند، فردا هم- که منظورمان پنج سال آینده است- بر جایگاه خود تکیه بزنند!

در پایان این یادداشت لازم است باز هم با بانگ رسا بگویم: درود بر فوتبال کوبان خوزستان در لیگ برتر که کاری کردند کارستان و نشان دادند که بعد از هشت هفته پیکار و کسب مقام های نخست و دوم و چهارم- البته از آخر- کار هر تیم نیست...!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید