امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

وقتی صادق حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در جلسه شورای سلامت استان در اهواز سخن گفت و جمله های قصار او به رویت استاد صاف صادق اهوازی رسید، بی درنگ هردوپایش را- بی آن که دیده شود- در یک لنگه کفش این مدیر هنرمند کرد که در زیر با هم می خوانیم:   

*صادق حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان: نمی‌توانیم مزه آب استان را تغییر دهیم

صاف صادق اهوازی: چون آب خوزستان مزه نداره که بتوانیم یا نتوانیم!!

* تصفیه‌خانه‌های شرکت تنها می‌توانند کدورت آب را تغییر دهند.

صاف صادق اهوازی: البته با فرستادن آب در لوله کشی شهر و استفاده از فیلتر آب تصفیه کن های منازل! چشم کدر آب را روشن می کنیم!

 

*صادق حقیقی‌پور: در مورد مسائل آب و فاضلاب قبول داریم که مشکلات وجود دارد

صاف صادق اهوازی: قبول نیست؛ شما دیدید! اگرچه با قبول داشتن و نداشتن جناب عالی و دیگر مسوولان مشکلی آسان نخواهد شد؛ که مرد کهن یافت می نشود!

 

* صادق حقیقی‌پور: وزارت نیرو در مورد توزیع کلر، استانداردی دارد و مرکز بهداشت استاندارد دیگری.

صاف صادق اهوازی: اصل وزارت نیرو است که آب دارد و تونل های بهشت و جهنم برای استان های می سازد!! مرکز بهداشت کیلویی چند است؟! حالا اگر اداره استاندارد هم بود یک حرفی!

 

* صادق حقیقی‌پور: بعضی اوقات دوستان ما در مراکز بهداشت از نقاط کور شبکه تعداد زیادی نمونه‌برداری می‌کنند.

صاف صادق اهوازی: اصلن مراکز بهداشت کار خوبی نمی کنند که دنبال کشیدن مو از ماست اند درست این است که ماست را از مو بیرون بکشند که نمی کشند!

 

* صادق حقیقی‌پور: بحث نمونه‌گیری در خوزستان هنوز رفع نشده است و بحث‌هایی که در زمینه نبود مطلوبیت کلر و چنین مسائلی مطرح می‌شود، برخی اوقات به دلیل بالا بودن کلر است.

صاف صادق اهوازی: حالا چه گونه بحث نمونه گیری رفع شود سردرنیاوردیم؛ اما بهتر است خود بحث را حذف کنیم و بی خیال نمونه گیری شویم که نه سیخ بسوزد و نه کباب! بالا بودن کلر را هم نادیده بگیرید و کلر دیدی ندیدی کنید!

 

* صادق حقیقی‌پور: ۷۰ درصد آب شرب خوزستان از آب‌های سطحی تامین می‌شود و این موضوع به معنی این است که کیفیت آب مرتب تغییر می‌کند.

صاف صادق اهوازی: از آنجا که آب باران و پس زدگی فاضلاب جزو آب های سطحی اند؛ بنابراین، تغییر کیفیت مرتب آب بدیهی است و ایرادی ندارد!!

 

* صادق حقیقی‌پور: در شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۲۳ تصفیه‌خانه وجود دارد که بیشترشان قدیمی و فرسوده و فیزیکی اند و قرار نیست EC آب را تغییر دهند.

صاف صادق اهوازی: تازه اگر هم تصفیه خانه های فرسوده بخواهند EC آب را بخواهند تغییر دهند بدون اجازه ما مگر می توانند؟!

 

* صادق حقیقی‌پور: کدورت آب در آبادان بالا است که در این زمینه در حال کار هستیم.

صاف صادق اهوازی: خودتان را خسته نکنید؛ نیازی به کار نیست!! فقط به مردم بگویید فیلتر شماره یک تصفیه های خانگی خود را هر ده روز یک بار و فیلتر دوم و سوم را هر دو ماه عوض کنند؛ مشکل کدورت آب رفع می شود!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید