امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

ازدواج
 

 

 

بارها پلیس و اتحادیه عکاسان در خصوص ناامنی و امکان سودجویی در آتلیه‌ها و واحدهای عکاسی و فیلمبرداری بی مجوز، به زوج‌های جوان کشور هشدار داده اند.

همچین نیست که مسؤولان ما فقط جوانان غیورمان را تشویق به ازدواج کنند و بعدش از شما به خیر و از ما به سلامت!….نخیر؛ تا مطمئن نشویم که زوج های عزیز تازه به هم رسیده، دچار خوشبختی لازم نشدند، ول کن معامله نیستیم.

نمونه اش همین هشدار بموقع مسؤولان دلسوز به زوج های جوان در خصوص این که اطلاع داشته باشند که همه آتلیه های عکاسی امن نیستند. مگر آن دسته از آتلیه‌های عکاسی که امن هستند.

توصیه برعکس:

عکس با مکث بهترین عکس است 

به ز ایمیل و سی دی و فکس است 

لیــک عکــاس مطمئـن گیــر آر 

«گردش روزگار بر عکـس اسـت» 

در همین راستا، بارها پلیس و اتحادیه عکاسان در خصوص ناامنی و امکان سودجویی در آتلیه‌ها و واحدهای عکاسی و فیلمبرداری بی مجوز، به زوج‌های جوان کشور هشدار داده اند.

منتهی نه که در پاره ای اوقات ممکن است این عکاسی‌های فاقد مجوز با آنها ارزان حساب کنند؛ فلذاست که الکی الکی با سرمایه و آبروی خود و خانواده خود بازی کرده‌اند.

متأسفانه این عزیزان موقعی متوجه می‌شوند چه کلاه گشادی سرشان رفته که سی دی شان در آمده و عکس و فیلم‌های شخصی و خانوادگیشان سر از اینترنت و زیر پل سیدخندان و بازار سیداسمال در آورده است.

بسته پیشنهادی:

به منظور جلوگیری از بروز پاره ای تخلفات در برخی آتلیه‌های عکاسی و فیلمبرداری، به زوج‌های جوان توصیه اکید می‌شود که توصیه‌های تیر به نشان ما را جدی بگیرند و به هرچندتای آن که می‌توانند عمل کنند، عمل نمایند. باشد که ضرر نبینند. ذیلاً چند پیشنهاد فشرده امنیتی را ملاحظه بفرمایید تا بعد:

۱ـ عکاسی مطمئن پیداکنید:

در زمان ورود به عکاسی یا به هنگام عکس انداختن، از شخص عکاس درخواست ظهور مجوز کنید. از او بخواهید که مجوز عکس انداختنش را برای شما ظاهر کند. مسلماً وقتی که در مدت ۱۷ دقیقه می‌ توانند عکس‌های شما را ظاهر کنند، پس مجوز عکاسی خود را در ۱۷ ثانیه می‌توانند ظاهر نمایند. اگر عکاسش مطمئن نبود، یا جیغ بزنید یا سریعاً به ۱۱۰ زنگ بزنید. قاطی نکنید به ۱۱۰ زنگ بزنید جیغ بزنید!

۲ـ پشت به دوربین باشید:

اگر علیرغم دیدن مجوز آتلیه، باز هم شک داشتید که نکند عکاس و فیلمبردار مربوطه خودش برای خودش مجوز درست کرده و از بیخ من درآوردی است؛محض احتیاط لازم پشت به دوربین قرار بگیرید. کار از محکم کاری عیب نمی کند. به هر حال، شما و زوجه محترمه (یا شما و زوج محترم) که به خوبی همدیگر را می‌شناسید.

‌غصه بقیه را هم نخورید. وقتی بگویید ماییم، باور می‌کنند. مهم کلاه خودتان است که دو دستی نگهش دارید باد نبرد. خودتان نمی‌توانید، از شریک زندگیتان کمک بگیرید اگر دستانش بیکار است.

۳ـ عکس با چاپ در محل:

چطور شد که قصاب با گوسفند زنده در محل داریم، اما در زمینه سایر مشاغل به صرافت اجرای این سیستم پیشرفته خدمت رسانی نمی افتیم؟…برای اطمینان بیشتر از امنیت کار، می‌توانید با عکاس و فیلمبردار شرط کنید که همان منزل شما را آتلیه تصور نماید و در همانجا که عکس و فیلم گرفته، دست به ظهور و مونتاژ آنها بزند.

در این حالت، شما نیز به قول بروبچه‌های تلویزیونی، بلاتشبیه حکم ناظر کیفی را پیدا می‌کنید. می‌توانید نظارت کنید و کیف کنید. به هر حال عکس و فیلم خودتان است؛ مال غریبه نیست.

نویسنده : رضا رفیع در روزنامه اطلاعات

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید