امروز:
پنجشنبه - 20 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جدن که برخی افراد تا عنوان مجری گری و گویندگی را به چشم و دست و دهان و زبان و گوش خود می بینند و می شوند و سپس از خود تعریف و تمجید می کنند! انگاری هوا برشان داشته و یک راست آن ها را از آسمان هشتم بر کرسی اجرا در سیمای استانی و کشوری یا حتا جهانی گذاشته اند که هرچه دوست دارد می تواند از دعوت کننده های خود بپرسند!!

برای مثال: می پردازیم به مجری برنامه "رو در رو" سیمای آبادان که جناب اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند را تلفنی روی خط آورد تا نارضایتی مردم را از حوزه مسوولیت اش به ایشان اعلام کند اما نمی دانست که جناب زمانی استاد علم ریاضی است و جناب مجری نمی تواند بدون عدد و رقم کارنامه درخشان او را زیر پرسش ببرد!

گفتنی است: جناب"اسماعیل زمانی" مدیرعامل منطقه آزاد اروند روی خط تلفن برنامه تلویزیونی "رودر رو" قرار گرفت و مجری اقدام به نقد ایشان کرد و  ادامه ماجرا.

برای این که بیشتر در جریان این گفت و گوی نصف نیمه قرار بگیرید متنی را که از این گفت و شنود به هزار و یک زحمت پیاده کرده ام در زیر می آورم تا با هم بخوانیم و ضمن بردن حظ وافر، دریابیم که جی به چی و کی به کی بود و هست و خواهد بود یا نخواهد بود!

*مجری برنامه "رو در رو" کار مرکز سیمای آبادان: آقای زمانی! منطقه آزاد رضایت مردم را نتوانسته فراهم کنه چرا که منطقه آزاد...

جناب زمانی که همیشه حاضر جواب بوده و هست، اجازه نداد که مجری پرسش اش را پایان دهد و آن چنان رشته کلام اش را قیچی کرد که انگاری دارد یکی از پزوژه های عمرانی منطقه را افتتاح می کند! یا این که می خواهد بادکنک بچگی های مجری را بترکاند!

- زمانی: خب این نظر شماست! رضایت، رضایت هیچ وقت فراهم نمی شود.

* مجری: آقای زمانی! من خواهش می کنم...

- زمانی: هر کس در حد توانش کار می کند.

* مجری: آقای زمانی من از شما خواهش می کنم...

- زمانی: اگه شما بیایید و همه چیز را... (این سه نقطه را متوجه نشدم) بکنید، پشت صدا و سیما که شیوه معمولی صدا و سیماست؛ جای نگرانی و گله ندارد.

* مجری: چه شیوه ای جناب زمانی؟

- زمانی: شما گزارشات(!) ما رو گوش کن بچه جان!

* مجری: جانم! بزرگ!

- زمانی: "عزیزم گوش کن! این گزارشات(!) عدد و رقم و عدد و رقم ریاضی حرف می زنه. این که بگیم کی راضی نیست کی راضی نیست که شرط، شرط چیز نیست که! عدد و رقم و هزینه هایی که انجام شده و توسعه هایی که انجام شده، کارهایی که انجام شده، عدد و رقم ریاضی تعیین می کنه که چه کاری انجام شده و چه نشده ولی نارضایتی، بله خیلی نارضایتی ممکنه باشه ولی دلیلی نمی شه کاری انجام نشده باشه..."

(البته این جمله آخری عین متن ضبط شده در کلیپ سیماست و به نظر اینجانب که چهل ساله ویراستار هستم از نظر دستوری هیچ ایراد و اشکالی ندارد و مقصر اصلی جناب بچه جان، ببخشید، عزیزم است!)

در ضمن، از این بخش به بعد کلیپ ادامه نداشت و نتوانستیم از صحبت های جناب زمانی و نیز بچه ای که عزیز زمانی شد بهره ای ببریم!!

*کاکانبو

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید