امروز:
شنبه - 16 تير - 1403
ساعت :

 غیرفوتبالی‌ها در پشت پرده برای باشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند

 بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است در فوتبال ایران به ویژه در امر باشگاهداری، افراد غیرفوتبالی در پشت پرده برای باشگاه ها تصمیم‌گیری می کنند.

 

 به گزارش حبیب خبر، شهرام عطار زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در فوتبال ایران به ویژه در امر باشگاهداری اغلب دیده شد که افراد غیرفوتبالی در پشت پرده برای باشگاه ها تصمیم‌گیری می کنند و مدیران‌ عامل نیز کمتر در خصوص تصمیمات نقشی دارند و اگر هم در جایی این موضوع وجود داشته باشد کمرنگ بوده و آن هم تصمیمات بسیار معمولی است.

 

 وی با بیان اینکه عمر سرمربیگری در فوتبال ایران بعضا حداکثر ۸ هفته است، افزود: دلیل مهم آن نیز ناکامی مربیان در کسب نتیجه است زیرا افراد غیرفوتبالی از فوتبال فقط نتیجه می خواهند و مدیران هم برای ماندن و ابقا شدن به چنین روش‌هایی، دست به تعویض مربیان می زنند.

 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:  فوتبال، همه جای دنیا بازدهی دارد به غیر از کشورهایی مثل ایران. دلیلش تنها این است که فوتبال ما دولتی است و فوتبال را باید به دست مردم بدهند اما دولت هر سال پول‌های کلانی به پای فوتبال می‌ریزد و بازدهی هم ندارد.

 آن‌ها به جای هزینه کردن در تیم‌های باشگاهی، باید زیرساخت‌های ورزشی را گسترش دهند.

 

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی و اجرای این مهم نیاز به یک دوره سه ساله است و به همین دلیل ما از فوتبال روز دنیا و حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس عقب هستیم چون به سرمربیان فرصت طراحی و اجرای برنامه استراتژیک نمی دهیم و تا زمانی که این گونه عمل کنیم مطمئن باشید از این جایی که هستیم عقب‌تر رفته و تنها راه نجات ما از این مشکل اساسی اقدامات قانونی توسط فدراسیون فوتبال در قالب یک آیین‌نامه‌ است که باید به کلیه پیکره فوتبال کشور ابلاغ شده و به ارگان‌های تصمیم‌گیرنده بزرگ به عنوان پشتوانه نیاز دارد.

 

عطارزاده درباره وضعیت کلی فوتبال ایران نیز تاکید کرد: درباره ضعف ساختار مالی باشگاه‌ها و راه حل آن باید بگویم ابتدا باید سازوکاری تهیه شود که سود و زیان باشگاه‌ها مشخص و آخر فصل تراز مالی بررسی و مدیری که تراز منفی دارد، برکنار شود و چون ما برای حساب و کتاب مالی قانونی نداریم، مدیری که ضرر بدهد عین خیالش نیست.

اگر هم بخش خصوصی بخواهد وارد شود قطعا با معیار اقتصادی وارد شده و دنبال سود خود است و در مجموع قوانین از حق پخش تا تبلیغات؛ تمام راه‌های درآمدزا برای فوتبال را بسته است.

 

وی راه توسعه فوتبال را دو عامل دانست و گفت: اول، لیگ پربازده و توانمند در تمام رده‌ها از لیگ دسته اول، دوم وسوم است که ماحصل آن در لیگ‌برتر دیده می شود. در مسابقات لیگ استعدادهای جدید کشف و پرورش داده می شوند.

دومین عامل نیز توسعه فوتبال، توجه به تیم‌های پایه نوجوانان، جوانان و امید است که فکر می کنم فدراسیون در این بخش نیز سرمایه‌گذاری کرده و تیم‌های پایه را بسیار جدی گرفته است.

تیم ملی بزرگسالان ما از لیگ های پربازده و رده‌های سنی پایه می تواند تغذیه شود. ما باید آقایی خودمان را در آسیا تکرار کنیم.

 

این پیشکسوت فوتبال خوزستان تاکید کرد: چند سالی است که همواره می گویند چرا از بازیکنان تکنیکی خوزستان خبری نیست؛ من در این مورد اعتقاد دارم که به تیم‌های پایه توجه لازم نمی شود و مشکلات مالی تیم‌ها زیاد است.

قبلا اگر چهل زمین خاکی داشتیم الان تعداد آن به عدد پنج رسید. استقبال از فوتبال در خوزستان کم شده است و باید روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد تا نتیجه بدهد. امیدوارم  میدان دادن به بازیکنان جوان یک اصل باشد و مثل دوران دهه ۷۰و ۸۰ ادامه داشته باشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید