امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 فینال جام حذفی ایران بین دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی مازندران برگزار خواهد شد و تکلیف قهرمان مشخص می‌شود.

 

نکته جالب و پرابهام اما جایی است که یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان فصل بعد توسط فدراسیون فوتبال به آسیا معرفی می‌شود و این مساله یعنی شاید از بین نساجی و نماینده اراک؛ درصورت قهرمانی نتوانند به آسیا بروند!

 

البته این موضوعی است که مختص تصمیمات عجیب ای‌اف‌سی است که همگان را متحیر می‌کند چرا که طبعا باید تیمی که در جام‌حذفی به مقام قهرمانی می‌رسد بتواند بدون مساله‌ای به آسیا برود اما با قانون جدید خوشحالی هواداران یکی از دو تیم فقط معطوف به قهرمانی در حذفی باشد.

 

نساجی و آلومینیوم اراک که دو تیم صعودکننده متأخر به لیگ برتر ایران محسوب می‌شوند، شانس‌های اصلی قهرمانی جام حذفی این فصل به شمار می‌روند. بهترین عملکرد آلومینیوم صعود به یک چهارم نهایی و بهترین عملکرد نساجی، صعود تا جمع ۱۶ تیم برتر بوده است.

 

در تاریخ فوتبال ایران ۱۲ تیم توانسته‌اند به عنوان قهرمانی برسند: استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان، ملوان، تراکتور، بهمن، فجر، صبا، نفت تهران، برق شیراز، شاهین اهواز، سایپا و فولاد خوزستان. همچنین ۱۰ دیگر هم موفق شدند به فینال برسند و در این بازی شکست خوردند.

 

نکته جالب اینکه در بین تیمهای فینالیست نام خیبر خرم آباد (۱۳۶۵) دیده می‌شود که این بار هم فرصتی برای تکرار این موفقیت داشت اما به مس کرمان باخت. راه آهن، گسترش فولاد، جنوب اهواز و هما فینالیست‌هایی هستند که حالا نام و نشانی از آنها در فوتبال ایران وجود ندارد.

 

با حذف پرسپولیس، استقلال همچنان با ۷ جام قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است.

 

به هر حال از بین خلیج فارس ماهشهر، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران و مس کرمان، هر تیمی که به فینال و جام قهرمانی برسد، بزرگ ترین موفقیت تاریخ و یکی از بزرگ ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال ایران را رقم خواهد زد.

البته شاید تیم قهرمان بدشانس باشد و باتوجه به تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا، نتواند بلیت ای سی ال را کسب کند اما اگر یک سهمیه به قهرمان جام حذفی ۱۴۰۱ داده شود، آسیا باید منتظر نماینده جدید فوتبال ایران در لیگ قهرمانان باشد./پارسینه

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید