امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خیز (یَل بختیاری) برای طلای المپیک

هوشنگ نوبخت:

"امين ميرزازاده" گفت: خوش‌رنگ‌ترين مدال المپيک را در حضور تمام ستاره‌های این وزن نشانه گرفته است.

قهرمان بلامنازع این روزهای کشتی فرنگی جهان- که چندی پیش با رای مردم، عنوان مرد سال ورزش کشور را از آن خود کرده بود، اين روزها خود را براى المپيک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کند.

به گزارش حبیب خبر، دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در سنگین وزن در گفت‌وگو با "زردکوه" به معرفی خود پرداخت: "امین میرزازاده هستم. زاده ۱۳۷۶ شهرستان گتوند در خوزستان و خادم ملت ایران در ورزش نخست کشور هستم.

 کشتی را در زادگاهم و از سن ۱۴ سالگی زیر نظر سینا طالب‌وند و یوسف محمدی شروع کردم. پس از مدتی که روی تشک قدم گذاشتم و علاقه‌مند به کشتی شدم، خانواده و دوستانم مشوقم شدند تا بتوانم مسیر سخت و شیرینی را طی کنم و امروز به‌عنوان سربازی برای ورزش کشور در خدمت شما باشم."

او در بخش ديگرى از سخنانش گفت: "خوزستان مهد کشتی فرنگی است و بچه‌های استان به‌ ویژه هم‌تباران لر و بختیاری به دلیل داشتن قدرت بدنی ذاتی و فیزیک مناسب می‌‌توانند به قهرمانان بزرگی در دنیا تبدیل شوند به شرطی که بستر مناسبی برای شناسایی، معرفی و رشد آنها فراهم شود.

اگر روزی مسوولیتی در کشتی استان یا کشور داشته باشم قطعا در گام نخست روی دانش و توان مربیان پایه و مناطق مختلف سرمایه‌گذاری می‌‌کنم. البته به گونه‌ای که دغدغه‌ای جز آموزش کشتی نداشته باشند."

ميرزازاده با اشاره به قهرمانان و استعدادهاى نهفته در خوزستان و گتوند بیان کرد: "پیش از من چند چهره نامدار همچون: مرحوم علی یوسفی‌کیا و غلامرضا سالوند در شهر گتوند برای کشتی این شهر افتخارآفرینی کرده بودند. مردم ایران ورزش و ورزشکاران را دوست دارند اما برخی مسایل همچون اخلاق نیکو، متانت، مردم‌داری و بالابردن پرچم کشور در میدان‌های بزرگ سبب می‌شود که شماری از قهرمانان ورزشی به محبوبیت عمومی برسند و مردم آنها را ویژه دوست داشته باشند."

قهرمان سنگين وزن كشتى فرنگى جهان درباره انتخابش به عنوان مرد سال ورزش كشور گفت: "عنوان مرد سال ورزش ایران از آن روی برایم ارزشمند بود که این عنوان را از رای و نظر مردم به دست آوردم. مردمی که ما هر چه داریم و آن چه تلاش می‌‌کنیم برای خوشحالی دل آن‌هاست.

*پیش از هر هماوردی چاره کار را کجا می جویی؟

 پیش از هر مسابقه‌ای به مقام شهدای گمنامی که در فدراسیون کشتی آرمیده‌اند، ادای احترام می‌‌کنم و از آنها مدد می‌خواهم ضمن این که ارادت خاصی به شهید زادگاهم گتوند، شهید مدافع حرم "محمد تاج بخش" دارم و معتقدم که قهرمانان واقعی کشور همین شهدا هستند."

ميرزازاده درباره برنامه‌هاى آينده‌اش هم گفت: "تا لیسانس تربیت بدنی درس خوانده‌ام و قصد دارم در کنار ورزش آن را ادامه بدهم، هر چند اکنون به‌شدت درگیر ورزش قهرمانی هستم و با دعای خیر مردم به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک فکر می‌‌کنم اما در پستوی ذهنم و در آینده قصد دارم روی کشتی فرنگی زادگاهم و دیگر نقاط خوزستان سرمایه‌گذاری کنم.

* در پايان از امين ميرزازاده پرسيدم با شنیدن این کلمات، یاد چه می‌‌افتد؟

بهمن علادین: اسطوره موسیقی قوم بزرگ لر

قیصر امین‌پور: استاد تمام

خوزستان: دیار مردمان خونگرم

شاهنامه: روایت پهلوانان ایران زمین

رسانه: همراه همیشگی جامعه ورزش

رویای‌تان در موضوع انشا زمان مدرسه: خلبانی

سخن پایانی: ممنون از شما بابت این گفت‌وگوی صمیمانه و تشکر از خانواده‌ام، مربیانم، دوستانم، مردم عزیز شهرم، استانم، هم‌تبارانم و ملت بزرگ ایران و هموطنانم در سراسر دنیا که دعای و محبت‌شان تاکنون همراه من بوده است. از آنان می‌‌خواهم باز هم من و دیگر ورزشکاران ملی‌شان را دعا کنند که در میادین بزرگ پیش رو همچون المپیک سربلند باشیم و بتوانیم پرچم پرافتخار میهن‌مان را برافراشته‌تر نگه داریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید