امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اختصاص سه میلیارد ریال تجهیزات شمشیربازی به خوزستان

رییس هیات شمشیربازی خوزستان گفت: مقداری وسایل و تجهیزات شمشیربازی به مبلغ سه میلیارد ریال با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در اختیار هیات شمشیربازی خوزستان قرار می‌گیرد.

رضا روشن پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبار با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان برای احیای شمشیربازی در چهار شهرستان دزفول، ایذه، مسجدسلیمان و شوشتر اختصاص یافته و بنا داریم از این طریق به گسترش شمشیربازی در خوزستان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در امسال توجه به استعدادیابی ، و افزودن افراد مستعد به این رشته است گفت: میل و علاقه به این رشته در خوزستان بسیار خوب است اما متاسفانه در سال های گذشته در این رشته کاری صورت نگرفته است.

رییس هیات شمشیربازی خوزستان با اشاره به اینکه شمشیربازی جزو چهار رشته پایه المپیک بوده و مدال های بسیاری در آن توزیع می‌شود افزود: در مسابقات المپیک ۲۰ مدال و در رقابت های جهانی ۳۰ مدال بین شمشیربازان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: شمشیربازی جزو رشته های پرهزینه است و به طور مثال برای تجهیز یک نفر ۶۰ میلیون ریال هزینه نیاز است؛ از طرفی برای راه‌اندازی یک هیات شهرستانی نیاز به برخی زیرساخت همچون پیست شمشیربازی است که این موضوع کار ما را سخت تر می‌کند.

روشن پوربا بیان اینکه  سه شهرستان اهواز، آبادان و خرمشهر در این رشته فعالیت می‌کنند افزود: هم اکنون ۵۰ ورزشکار سازمان یافته به طور حرفه‌ای در این رشته فعال هستند که نسبت به دیگر استان ها آمار بسیار پایینی است و تلاش می‌کنیم امسال ورزشکاران را افزایش دهیم.

وی میزبانی مسابقات کشوری و احداث خانه شمشیربازی خوزستان را جز اولویت‌های این هیات دانست و گفت: امسال به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات نونهالان و نوجوانان کشور هستیم تا از این طریق بین نوجوانان استان ایجاد انگیزه کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید