امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

در ژاپن هم به اندازه خوزستان از القاب عالی کاراته استفاده نمی‌شود

 یک پیشکسوت کاراته خوزستان با بیان این که متاسفانه بیشتر از این که در استان، قهرمان داشته باشیم، القاب "شیهان، هانشی، رنشی و کانچو" داریم، گفت: استفاده از این القاب در حدی است که در خود ژاپن هم به اندازه خوزستان از القاب عالی کاراته استفاده نمی‌شود.

علیرضا زیتون درباره وضعیت کاراته خوزستان، اظهار کرد: مشکل اساسی کاراته خوزستان از دیرباز، نبود انسجام جامعه کاراته، نبود برنامه‌ریزی صحیح و نداشتن یک بزرگ که مورد وثوق همه جامعه کاراته باشد، است. متاسفانه در گذشته افرادی در راس کار بودند که دچار ضعف‌های اقتصادی و مالی بودند که پس از کمی رسیدگی از سوی برخی مسئولان به صورت مقطعی، سر و صدایشان کم و از مطالبات‌شان نیز کاسته می‌شد اما مطالبه جامعه کاراته خوزستان، قهرمانی بود و در این رشته مانند سایر رشته‌های ورزشی استان، هیچ وقت نتوانسته جایگاهی که در خور شان و منزلت مردم خوزستان است را کسب کند.

در ژاپن هم به اندازه خوزستان از القاب عالی کاراته استفاده نمی‌شود

وی افزود: علت اصلی نرسیدن به چنین جایگاهی نیز، نداشتن یک فرد دلسوز به عنوان لیدر در رأس کار بوده است. فردی که توان ذهنیت و همیت آن، ارتقاء فردی و تخصصی کاراته خوزستان باشد و به دلیل نداشتن چنین لیدری، کاراته خوزستان در این سال‌ها دچار مشکلات شد. در بیست و چند سالی هم که ریاست کاراته به دست رئیس قبلی هیات بود، او نیز به اندازه بضاعت خود تلاش کرد، اما متاسفانه بیشتر از این که قهرمان داشته باشیم، "شیهان، هانشی، رنشی و کانچو" داریم، در حدی که در خود ژاپن هم به اندازه استان خوزستان از القاب عالی کاراته استفاده نمی‌شود.

این پیشکسوت کاراته گفت: در ژاپن، بزرگ ترین استاد کاراته اش، تقریبا سه ماه پیش فوت کرد. او حدود ۹۰ سال سن داشت و ۷۰ تا ۸۰ سال از عمر خود را کاراته کار کرده بود و در این مدت نیز چندین بار قهرمان جهان شده بود ولی هنوز به او "سن سی" می‌گفتند، در صورتی که در خوزستان از برخی افراد هنوز چیز خاصی در لباس کاراته ندیده‌ایم ولی به او "کانچو" یعنی استادی که کاراته را بنیانگذاری کرده است، گفته می شود.

وی تاکید کرد: به هر حال کاراته خوزستان به جای این که به مسائل اساسی بپردازد، درگیر القاب شده است و به جای این که بیشتر به فکر فن، تخصص و ارتقاء کیفیت در این رشته باشیم، درگیر القاب دهن پُرکن شده‌ایم.

حواشی باعث ضعیف شدن کاراته خوزستان شد

زیتون بیان کرد: اصل مطلب کاراته خوزستان خروج قهرمان و داشتن بازیکن در تیم‌ملی و یک تیم منتخب قوی است که این‌ها جزو حاشیه‌های کاراته خوزستان قرار گرفته اند و کاراته خوزستان بیشتر دچار حواشی شده که نه تنها منفعتی برای خوزستان نداشته، بلکه منجر به ضعیف شدن کاراته استان در بین استان های دیگر شد. حتی آن‌ها نیز می‌گویند که القاب کانچو، شیهان و هانشی خوزستان بیشتر از ژاپن است و این نه تنها برای ما مزیت نیست، بلکه عاملی برای تمسخر است.

این پیشکسوت با اشاره به انتخاب رییس جدید کاراته خوزستان، عنوان کرد: آقای میناب پور از دل قهرمانان کاراته خوزستان رشد کرده است و خانواده‌ای از جامعه کاراته دارد و من به موفقیت کاراته خوزستان با ریاست او امیدوارم. او در بخش قهرمانی نیز حضور داشته و کسی است که درد قهرمانی را می‌داند و متوجه است که یک قهرمان چه نیازهایی دارد. او در تلاش است که در ابتدا زیرساخت های لازم برای کاراته شناسایی شود و با استفاده از خرد جمعی کار را پیش ببرد.

زیرساخت‌های کاراته خوزستان دچار آسیب شده است

وی بیان کرد: زیرساخت‌های کاراته خوزستان دچار آسیب شده است و تنها با انتخاب یک مدیر نمی‌توان در کوتاه‌مدت نتیجه گرفت. قطعا باید زیرساخت‌ها تقویت شوند و اگر این زیرساخت‌ها نباشد، در طول شش تا هشت ماه نمی‌توان قهرمان معرفی کرد، آن هم کاراته‌ای که طی سال‌های گذشته بسیار متضرر شده است. برای قهرمان شدن باید هزینه کرد، از مربی خوب استفاده کرد و اردوهای مناسب تدارک دید، البته موفقیت به سادگی به دست نمی‌آید مگر این که ورزشکاران‌مان حمایت شوند، تمام جامعه کاراته باید وارد میدان شوند تا ان‌شاءالله در این رشته نیز تحول و ارتقاء داشته باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید