امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کشتی‌گیران خوزستانی تمرینات را در خانه دنبال می‌کنند

 دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور و به ویژه این استان موجب شد تا کشتی‌گیران استان تمرینات شان را در خانه دنبال می کنند تا به لحاظ جسمانی در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند.

محمدامین کجباف روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع این بیماری برای ورزشکاران به یک دغدغه تبدیل شده و هنوز تکلیف خودمان را نمی‌دانیم، امیدوارم هر چه زودتر این بیماری از کشور ریشه‌کن شود تا شاهد فعالیت مجدد این رشته باشیم. جامعه کشتی نیز در کنار دیگر رشته‌ها به سلامتی ورزشکاران اهمیت می‌دهد و از این رو تمرینات باشگاهی و تیم ملی به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

وی عنوان کرد: کشتی جزو ورزش‌های درگیر محسوب می‌شود و هنوز اجازه فعالیت آن از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر نشده است از طرفی خوزستان اکنون در شرایط قرمز قرار دارد و کشتی گیران تمرینات خود را در خانه دنبال می‌کنند.

دبیر هیات کشتی استان افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ماندن در خانه است، انتظار داریم تمامی ورزشکاران به ویژه کشتی گیران استان نکات ایمنی و بهداشت فردی را رعایت کرده و از حضور در  اجتماعات خودداری کنند. همچنین شستن دست‌ها و ضدعفونی کردن وسایل شخصی می‌تواند از انتقال این ویروس جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است گفت: کشتی خوزستان اکنون در شرایط خوبی قرار داشته و بعضا شاهد حضور چندین کشتی‌گیر استان در اردوهای تیم ملی هستیم که این موضوع نشان از اقتدار کشتی فرنگی خوزستان دارد.

کجباف به عملکرد خوب کشتی گیران خوزستانی در رقابت‌های بین المللی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: قطعا اگر این بیماری پیش نمی آمد و مسابقات مختلف بین‌المللی برگزار می شد باز هم شاهد درخشش ورزشکاران استان بودیم. همچنین با توجه به شناختی که از کشتی‌گیران استان دارم انتظار می‌رود شاهد حضور چند کشتی گیر خوزستانی در مسابقات گزینشی المپیک باشیم.

وی درخصوص برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: با انجام این طرح همه کشتی گیران شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند از طرفی انگیزه کشتی‌گیران برای حضور در میادین بین‌المللی بیشتر می‌شود و قطعا این موضوع به سود ورزشکاران استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا ورزشکاران نیز همانند سایر مردم خوزستان این روزها، شرایط خوبی ندارند و سایه سنگین کرونا در کار آنها خلل ایجاد کرده است. از طرفی تعطیلی تمرینات برخی از رشته‌های ورزشی از جمله کشتی باعث شده است که برخی ورزشکاران با ورزش کردن به دنبال حفظ سلامت خود باشند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید