امروز:
سه شنبه - 29 خرداد - 1403
ساعت :

سگ‌ها در دزفول هار شده اند!

دزفول/حبیب خبر- علی عراقی:

در دو روز گذشته خبر فوت کودک ۶ ساله دزفولی(امیرحسین) در کوی امام رضا منطقه دو شهرداری بر اثر حمله سگ ولگرد موجب تأسف و اندوه شهروندان شد. اینک بار دیگر شاهد مرگ یک کودک خردسال بر اثر ریزش سقف پیاده‌رو بودیم.

* شهردار و شورای شهر پاسخ‌گو هستند؟

درباره وضعیت سگ‌های ولگرد با معاون شهردار گفت و گو کردیم که او با اشاره به آمار تقریبی معدوم‌سازی هفت هزار سگ ولگرد در چند سال گذشته ابراز کرد: "طبق دستور عمل وزارت کشور، سگ‌های بدون صاحب به دو دسته نژاد دار و بدون نژاد تقسیم می‌شوند."

هادی حلیم زاده گفت: "سگ‌های نژاددار حدود پنج درصد این آمار بوده که پس‌از زنده‌گیری، عقیم و به افرادی که برای نگه‌بانی و ... نیاز دارند تحویل می‌شود. سگ‌های بدون نژاد هم طبق دستور عمل مربوط ابتدا با شلیک داروی کتامین بیهوش می‌شوند سپس با تزریق سولفات منیزیم به‌صورت مرگ با ترحم کشته می‌شوند!"

* انتقاد از عملکرد شهرداری و اداره بهداشت

سگ‌ها در دزفول هار شده اند!

یک فعال محیط‌ زیست در شهرستان دزفول ضمن تسلیت به خانواده داغ دار امیرحسین با انتقاد از عملکرد شهرداری و اداره بهداشت گفت: فیلم جدید منتشر شده از گله سگ‌ها جلوی منازل مردم در منطقه فرهنگ شهر- که تعداد شان قابل شمارش نبوده نشانگر کم‌توجهی شهرداری دزفول دارد. لازم است دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

 "سید محسن رضازاده" افزود: سگ‌های بدون صاحب نخستین دشمن تنوع زیستی هستند. برای مثال: دومین عامل مرگ یوزپلنگ‌ها پس‌از تصادف‌های جاده‌ای در کشور ایران هستند.

او با اشاره به وسعت بالای شهر دزفول و شهرهای اطراف و نبود آمار واقعی سگ‌های ولگرد گفت: هیچ آماری از تعداد این سگ‌ها در دزفول وجود ندارد و آمارهای موجود یا معدوم‌سازی آن‌ها قابل استناد نیست. چرا که به‌وفور در پارک‌ها و خیابان‌های مناطق مختلف دزفول شاهد حضور این سگ‌ها هستیم.

او گفت: شهرداری دزفول اقدام فرهنگی خاصی در آگاه سازی مردم از خطرهای غذا دادن به سگ ها یا ورود نکردن به پارک ها نکرده است. غذا رسانی به حیوانات بی صاحب در کشورهای پیشرفته جرم و جریمه فراوان دارد. چرا که سگ تنها برای صاحبش مفید است و برای بهداشت و سلامت دیگران مضر.

 او خواستار اقدام قاطع فرمانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در ورود به انبوه سگ های ولگرد در شهرستان شد.

گفتنی است: پرسش های خبرنگار ما برای گفت و گو با "عتاب اهوازی" شهردار و "موسوی فخر" رییس شورای شهر دزفول با هدف روشن شدن وجود پیمانکار مربوط و ... بی پاسخ ماند.

سگ‌ها  در دزفول هار شده اند!

به راستی در زایشگاهی که زنان باردار رفت و امد دارند چرا سگ های ولگرد دیده می شوند؟!

 آیا پارس کردن سگ ها در زایشگاه آن هم در سالن های انتظار بیمارستان ها از جمله همین زایشگاه زنان و زایمان که می بینید در سالن آن سگی در حال استراحت است سبب ترس و سقط جنین نمی شود؟!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید