امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

چابک‌سوار توسعه نیشکر دهخدا درخشید

در هفته نخست کورس زمستانه مسابقات اسب‌دوانی قهرمانی کشور در اهواز، اسب «تکتم زهیری» (توحید) با چابک‌سواری "جواد نیسی"، در یک رقابت نفس‌گیر و تماشایی، مقام دوم را از آنِ خود کرد.

به گزارش حبیب خبر، این اسب اصیل عرب که پیش‌ازاین نیز در مسابقات استانی و کشوری با چابک‌سواری جواد نیسی عناوین قهرمانی متعددی را کسب کرده بود، در این دوره از رقابت‌ها با رقیبان قدرتمندی به رقابت پرداخت و در نهایت با کسب مقام دوم، افتخاری دیگر رقم زد.

جواد نیسی، چابک‌سوار نام‌آشنای خوزستانی و سوارکار و مالک اسب تکتم زهیری، در کشت و صنعت نیشکر دهخدا از واحدهای هشت‌گانه توسعه نیشکر فعالیت می‌کند؛ نیسی، سابقه درخشانی در مسابقات اسب‌دوانی استانی و کشوری دارد.

* نام و آوازه سوارکاران نیشکر در عرصه ملی

پیش‌ازاین هم صنعت نیشکر در مسابقات اسب‌دوانی و زیبایی اسب درخشیده و اسب‌های «جنان» با مالکیت غافل آل‌کثیر و «پریما بنت دن‌دن» با مالکیت هادی ظهیری از کارکنان نیشکر هفت‌تپه، در جشنواره بین‌المللی زیبایی اسب اصیل عرب یکه‌تاز میدان شده بودند.

حالا هم با نایب‌قهرمانی اسب تکتم زهیری در کورس زمستانه اهواز، نام و آوازه سوارکاران نیشکری به‌عنوان مدعیان قدر در این عرصه مطرح شده است.

لزوم حمایت مسوولان از ورزش اسب‌دوانی و پرورش اسب

خوزستان قطب پرورش اسب اصیل عرب، کهن‌ترین و تنها نژاد تقریباً خالص این گونه است؛ پرورش‌دهندگان اسب اصیل عرب در خوزستان معتقدند که حمایت مسئولین از این رشته ورزشی، نقشی کلیدی در رشد و ارتقای آن خواهد داشت. آنها همچنین بر این باورند که حمایت از اسب‌دوانی و پرورش اسب اصیل عرب، با جذب گردشگری ورزشی، می‌تواند به شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان کمک کند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هر ساله با برگزاری جشنواره ملی شکرستان، با فراهم‌کردن امکاناتی برای حضور چابک‌سواران خوزستانی در این جشنواره و حمایت از آن‌ها، از حامیان این رشته ورزشی در استان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید