امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یادمان شهید  

یادمان شهید "احمد رستگار" با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان و رییس سازمان بسیج رسانه استان، در خبرگزاری ایسنا رونمایی شد.  

در این مراسم که امروز پنجم مهرماه ۱۴۰۲ در دفتر ایسنای خوزستان برگزار شد، عادل ساری معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان، سجاد بهمئی رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان، جلیل بیت مشعل سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در این مراسم که همسر شهید احمد رستگار نیز حضور داشت، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس از جمله شهدای رسانه (شهید محمد مالکی، شهید اسحق عبدی‌گماری، شهید احمد رستگاری و شهید محمد طوینی)، گرامی داشته شد.

این برنامه معنوی در ابتکاری جدید از سوی سازمان بسیج رسانه خوزستان، با محوریت "هر دفتر رسانه یک یادمان شهید" در دفتر ایسنای خوزستان برگزار شد.

در این آیین همسر شهید احمد رستگاری درباره خصوصیات این شهید، گفت: شهید همیشه با متانت و صبر با مسایل برخورد می‌کرد و هیچ وقت تندروی نکرد و هیچ‌گاه درباره مسایل با عجله برخورد نمی‌کرد.

همچنین در این آیین از خانواده شهید احمد رستگاری قدردانی شد.

* اصحاب رسانه افکار عمومی را در مسیر شهدا قرار دهند

یادمان شهید (احمد رستگار) رونمایی شد

رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: به دنبال این هستیم تا اصحاب رسانه که خط مقدم جهاد تبیین هستند با تاسی از جملات و  وصیت‌نامه شهدا تبیین‌سازی کنند و افکار عمومی را در مسیر شهدا قرار دهند. 

سجاد بهمئی در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: درصدد هستیم تا امسال در بسیج رسانه با طرح و نگاهی جدید خبرگزاری‌های استان را به سمت و سوی سیره شهدا پیش ببریم. به این منظور اقدام به ایجاد یادمان‌های شهدا کردیم.

او با بیان این‌که امیدوایم بتوانیم با تاسی از منش شهدا در افکار عمومی تاثیرگذار باشیم، ادامه داد: هدف این است که در نگاه به سیره شهدا، در این مسیر حرکت کنیم و تمام رفتار ما براساس این جمله باشد که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. امیدواریم این جمله را بتوانیم سر در خبرگزاری‌ها نصب کنیم و عکاسان و خبرنگاران براساس این شاخص‌ها اقدام کنند.  

رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان با بیان این‌که به دنبال این هستیم تا یادمانی از شهدا در تمام دفاتر رسانه‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: روز گذشته در دفتر خبرگزاری ایرنا یادمان شهید غلامرضا احمد و دومین یادمان نیز به عنوان یادمان شهید احمد سگوند در روزنامه اطلاعات و امروز یادمان شهید احمد رستگاری در ایسنا رونمایی شد.  

بهمئی تصریح کرد: هدف اصلی ما امیدآفرینی در رسانه‌ها است. زنده نگه داشتن یاد شهدا یکی از اهداف بسیج رسانه است.

* اگر خبرنگاران نبودند ارتباط ما با گنجینه دفاع مقدس قطع می‌شد

یادمان شهید (احمد رستگار) رونمایی شد

 یک آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به تاثیر اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر خبرنگاران وارد صحنه نمی‌شدند ارتباط ما با گنجینه دفاع مقدس قطع می‌شد.

 نعمت‌الله بهزادی در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر امروز مجموعه‌ای در سطح رسانه داریم حاصل دست‌رنج کسانی همچون سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی و برنامه روایت فتح است که در خط مقدم در میان آتش حضور داشت و توانست صحنه‌های بی‌بدیل جنگ را شکار کند و به تصویر بکشد و در قالب فیلم و عکس دست ما برساند.

 وی ادامه داد: این‌که امروز دفاع مقدس را به طور مستند در اختیار داریم حاصل تلاش اصحاب رسانه در آن زمان است و این فضای معنوی را که تا به امروز در حال نورافشانی است اصحاب رسانه ایجاد کرده است.

 این آزاده دفاع مقدس تصریح کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و باید قدر خود را بداند. دیگران از دور ما را بررسی می‌کنند و به تمام نقاط قوت و قدرت ما مسلط هستند. به ما می‌گویند جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای است اما در مکتب ما داشتن سلاح کشتارجمعی ممنوع است. 

بهزادی با اشاره به یکی از خاطرات دوران اسارت خود در رژیم بعثی عراق گفت: هر روز وسایل ما را در آسایشگاه در زندان‌های عراق می‌گشتند و کف آسایشگاه می‌ریختند. در آن فضای امنیتی با وجود جلادان بعثی از خدا بی‌خبر و با وجود چند رده امنیتی ما پشت سیم خاردار از کجا می‌توانستیم چیزی را وارد یا پنهان کنیم؟ اما بعثی‌ها می‌گفتند اگر ما هر روز آسایشگاه شما را نگردیم شما در این اردوگاه موتور هلیکوپتر می‌سازید و پرواز می‌کنید. این دیدگاه بیرون مرز به ما است.

* امروز خط مقدم ما رسانه است

یادمان شهید (احمد رستگار) رونمایی شد

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این که امروز خط مقدم ما رسانه است، گفت: دغدغه ما این باشد که انقلاب را حفظ کنیم و به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم. 

سرهنگ عادل ساری در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای رسانه، اظهار کرد: حوزه‌های محلات و مساجد در حال کار برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هستند و نباید از مساجد غافل شد و باید یادواره شهدا را آنجا نیز برگزاری کنیم؛ هرچند اکنون هم در حال برگزاری است.

وی با تمجید از رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان با برگزاری برنامه معنوی با محوریت "هر دفتر رسانه یک یادمان شهید"، ادامه داد: این ابتکار قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: خانواده شهدا مایه عزت ما هستند. این روزها یادآور شجاعت‌ها و رشادت دلیرمردان ابتدای انقلاب است. وضعیت آن زمان کشور به هم ریخته بود و از یک طرف استعمارگران ضدانقلاب را به وجود آوردند و بهترین یاران از جمله شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی و مردم عادی را شهید کردند. از طرف دیگر نیز تعدادی از افسران ارشد ارتش که قبلا با شاه بودند بنا به دلایلی پادگان‌ها را خالی کرده بودند. بنابراین وضعیت کشور در آن زمان به هم ریخته بود.

وی گفت: صدام با تحریک کشورهای استعمارگر چشم‌داشتی به استان خوزستان داشت؛ خوزستانی که مرکز ذخایر کشور است و مهمتر از همه متوقف کردن انقلاب و اسلام نابی که توسط امام پایه‌گذاری شد از برنامه های دشمن بود و می‌خواست از این طریق به کشور ضربه بزند و انقلابی که توسط مردم شکل گرفته را متوقف کند. البته گفته می‌شد که به دنبال تصرف چند وجب خاک نیستند، بلکه می‌خواهند انقلاب را متوقف کنند.

ساری بیان کرد: صدام با تجهیزات پیشرفته آن زمان به کشور ما حمله کرد. در شهریور ۱۳۵۹ با سه سپاه، ۲۰ تیپ مرزی سازمان یافته و یک میلیون ارتش، بیش از  چهار هزار تانک و ۲ هزار و ۵۰۰ نفربر زرهی از جنوب کشور حمله کرد و جوانان آن روز ما با دست خالی دفاع کردند که ناشی از روحیه شهادت‌طلبی و اعتقاد به ولایت فقیه و کشور بود.

وی گفت: با سلاح متعلق به جنگ جهانی دوم به جنگ تانک‌ها رفتیم که شجاعت می‌خواهد و کار بزرگی است. نمونه آن سردار شهید علی هاشمی با تجهیزات ابتدایی و ۵۰ نفر دشمن را در محور حمیدیه زمین‌گیر کرد. پس می‌طلبد که راه این شهدا را ادامه دهیم. جنگ نظامی مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد اما امروز جنگ ترکیبی که علیه ملت راه افتاده سخت‌تر از جنگ نظامی است. بنابراین باید هوشیار و تاثیرگذار باشیم. ما انتظار زیادی از رسانه داریم بعضی اوقات چشم امید ما اصحاب رسانه هستند که در خط مقدم فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که افتخار جوان دیروز متوقف کردن دشمن با دست خالی بود، خاطرنشان کرد: افتخار جوان امروزی باید این باشد که در مقابل فتنه‌های دشمن بایستد. باید از تاریخ عبرت گرفت. فتنه‌های طراحی شده علیه کشورمان تقریبا شبیه به فتنه‌های طراحی شده در زمان امام علی (ع) است؛ فتنه‌هایی که به سلامت از آنها رد شدند کم نبود. 

وی با تصریح این مطلب که مردم و جوانان هوشیاری لازم را دارند، گفت: بابت فتنه‌های اخیر هزینه‌ها معادل یک جنگ تمام‌عیار نظامی است ولی جوانان امروز هم مانند جوانان دیروز ادامه دهندگان راه شهدا هستند. این جوانان شمشیر می‌زنند و از ولایت فقیه و راه شهدا تبعیت می‌کنند.

ساری تصریح کرد: شهدا ۲ چیز را مد نظر داشتند؛ یکی این‌که از ولایت فقیه پاسداری کنند. آن‌هایی که بصیرت لازم را دارند می‌بینند که رهبری برای دفاع از کشور شمشیر می‌زنند و دومی بصیرت است که تعدادی که بصیرت لازم را ندارند طرف مشکلات اقتصادی که دشمن برای ما طراحی کرده است را می‌گیرند. 

او عنوان کرد: ما هفت درصد ذخایر و یک درصد جمعیت دنیا را داریم  و از نظر علمی جزو کشورهای پیشرفته منطقه و جهان هستیم. چرا این‌ها با هم هم‌افزا نمی‌شوند؟ علت این است که  برخی جاها مدیریت جهادی نداریم. هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی اما جهادی مدیریت کردیم. باید برگردیم به مدیریت جهادی تا بتوانیم انقلاب و کشور را یکی از کشورهای پیشرفته جهان ببینیم.

 معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ابراز امیدواری کرد: دغدغه ما این باشد که انقلاب را حفظ کنیم و به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.  

* جهاد دانشگاهی سرباز نظام است

یادمان شهید (احمد رستگار) رونمایی شد

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی و ایسنا از روز اول سرباز نظام بوده و کماکان هستند گفت: هدف  از برگزاری یادواره شهدا تزریق روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری به خبرنگاران است.

دکتر جلیل بیت‌مشعلی در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس که امروز (پنجم مهر ۱۴۰۲) در ایسنا برگزار شد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به فرمان امام (ره) در شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۲ روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی تاسیس شد. حضرت امام (ره) ۲ فرمان سازندگی و دانشگاهی برای جهاد دانشگاهی صادر کردند. در حوزه دانشگاهی فرمودند انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها راه بیفتد، استادان دانشگاه پالایش شوند و استادان غربی از دانشگاه کنار گذاشته شده و دروس عوض شوند. به این منظور نهادی تحت عنوان جهاد دانشگاهی تشکیل شد. 

وی ادامه داد: همچنین جهاد سازندگی در حوزه روستایی و رسیدگی به وضعیت عشایر راه‌اندازی شد. یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی انجام داد در همان روزهای اول آغاز جنگ تحمیلی اقدام به ساخت قطعات نظامی از جمله سیستم‌های راداری برای اولین بار در دانشگاه امیرکبیر بود. ساخت این قطعات کمک زیادی به جبهه کرد.  

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان اضافه کرد: پس از آن اقدام به ساخت سیستم‌هایی که باعث تقویت صدا و سیما از جمله سیستم‌های رادیویی شد تا این‌که به درمان ناباروری و پژوهشکده بزرگ رویان رسید. در حال حاضر بسیاری از قطعات قطار شهری و دستگاه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن نیز در جهاددانشگاهی ساخته می‌شود. همچنین در جهاد دانشگاهی استان خوزستان اقدام ویژه ساخت مته‌های حفاری انجام شد و این در حالی است که انحصار ساخت این قطعات در دست ۲ کشور ژاپن و امریکا است و ایران و استان خوزستان سومین کشور سازنده مته‌های حفاری دنده‌ای است. هم‌اکنون مته‌های حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان یک برند بزرگ طراحی و ساخته می‌شود.

بیت‌مشعلی با اشاره به این‌که اولین منطقه‌ خبری ایسنای کشور در استان خوزستان افتتاح شد نیز خاطرنشان کرد: کار بزرگ دیگر جهاد دانشگاهی راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی دانشجویان ایران است. این خبرگزاری آبان ۱۳۷۸ به صورت آزمایشی و از آذر همان سال به طوری رسمی آغاز به کار کرد. مقام معظم رهبری به خبرنگاران ایسنا پیام ویژه دادند و فرمودند "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید". 

وی ادامه داد: همچنین تاسیس خبرگزاری تخصصی بین‌المللی قرآنی ایکنا یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی است. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید