امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دوباره در سالن های تئاتر جمع می شویم و شادی را به مردمان هدیه می دهیم
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان این عرصه در استان خوزستان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، در متن پیام محمد جوروند آمده است:

به نام خالق هنر

تئاتر با قدرت داستان‌گویی و تخیل، راه‌های تازه‌ای برای دیدن جهان و یکدیگر به ما عرضه می‌کند و در میان جهالت تحمل‌ناپذیر، فضایی برای تفکر مشترک ایجاد می‌کند و هنرمندان تئاتر با آفرینش و ایجاد فضای ذهنی، آغازگر کشف رازهای زیاد می‌شوند در این جهان شگفت‌انگیز.

هفتمین روز از آغاز بهار «روز ملی هنرهای نمایشی» نامگذاری شده است و چه تقارن زیبایی. نوروز سخن از تازگی و روز نو دارد و تئاتر آیین نو شدن اندیشه است و در بهار امسال که حال دنیا با این مهمان ناخوانده خوب نیست و برای ما که با تئاتر آموخته‌ایم که می‌توانیم وظیفه انسانی خود را با دنیای نمایش بهتر بشناسیم در خانه می مانیم و پاسداشت این روز بزرگ را در قلب های مان گرامی می داریم.

روز ملی هنرهای نمایشی ایران که همراه شده است با روز جهانی تئاتر را به اهل تئاتر و هنرمندان اندیشمند کشور و به خصوص هنرمندان تلاشگر تئاتر خوزستان تبریک می گویم و آیین های جشن و شادی این روز را به روزهای پس از شکست این بحران و ویروس ناخوانده موکول می کنیم، تا آن زمان دوباره در سالن های تئاتر جمع شویم و با این هنر کهن، شادی را به مردمان این دیار هدیه دهیم و در پایان از هنرمندانی که در این ایام در کنار مردم با فرستادن کلیپ هایی تصویری در فضای مجازی برای حفظ جان مردم تلاش می کنند تشکر ویژه دارم.

گفتنی است: هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال 1396 به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال 1399 جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید