امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

به روز بودن موسیقی سنتی به جذب مخاطب کمک می کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر موسیقی سنتی ما به روز باشد و حرفی برای گفتن به نسل جوان داشته باشد، مخاطبان خودش را پیدا می کند. همین طور که موسیقی پاپ مخاطبان خودش را پیدا کرده است.

به گزارش وب سایت حبیب خبر، "محمد جوروند" شامگاه چهارشنبه ۳۰ بهمن در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان در تالار آفتاب اهواز، ضمن تشکر از فریدون وزیری و ناصر آریایی نیا معاونت هنری این اداره کل در برگزاری این جشنواره،گفت: به نظر من، اینکه موسیقی پاپ طرفداران زیادی دارد و سالن های ما از جمعیت پر می شوند در مقایسه با استقبال کمتر از موسیقی سنتی اصلا نگران کننده نیست.

وی افزود: اگر موسیقی سنتی ما به روز باشد و حرفی برای گفتن به نسل جوان داشته باشد، مخاطبان خودش را پیدا می کند. همین طور که موسیقی پاپ مخاطبان خودش را پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه باید موسیقی سنتی را به روز کنیم،اظهار کرد: چرا جوان ۱۷ ساله ما به موسیقی سنتی علاقه ای ندارد؟ این جای تامل،پژوهش و بررسی دارد که به نظر من متخصصان این امر می توانند این پژوهش را انجام و ارائه دهند.

جوروند با بیان اینکه  دهه ۷۰ فضاهای کاری در حوزه موسیقایی خیلی سخت و پیچیده بود، تصریح کرد:. علی رغم اینکه این احساس و تفکر وجود دارد که نتیجه فعالیت های فرهنگی هنری سال های بعد خود را نشان می دهد، اما بعضی از فعالیت های فرهنگی هنری بویژه موسیقی خیلی زود نتیجه و اثرگذاری خود را بروز می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من اختلاف نظر در حوزه های مختلف و بویژه حوزه های هنری باعث رشد و شکوفایی در این حوزه ها می شود. شاید این جنگ بین موسیقی امروز و دیروز باعث بالندگی هر دو نوع موسیقی در کشور شده است.

جوروند ادامه داد: علی رغم اینکه در نظام دینی ما موسیقی مطرود و منفور نیست،اما سال های گذشته در دوران فروبستگی موسیقی در استان خوزستان به سر می بردیم.

وی تصریح کرد: شاید خیلی از دوستان جوان ما ندانند طی سال های گذشته در حوزه موسیقی در خوزستان چه گذشت. اما الان به جرأت می توان گفت استان خوزستان در حوزه موسیقایی در شرایط خیلی آرام و زیرپوستی به سر می برد و شاید بعد از تهران،در برگزاری کنسرت ها اهواز باشد و آمار کنسرت های موسیقی در استان نشان دهنده این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه فعالیت های موسیقایی در حوزه های مختلف در خوزستان در حال انجام است، اظهار کرد: موسیقی مشتری های فراوانی دارد و این اتفاق نشان داد رنجی که دوستان ما در دهه ۷۰ در حوزه موسیقایی کشیدند شما الان نتیجه آن را مشاهده می کنید.

جوروند افزود: تلاش متفکران در دهه ۷۰ منجر شد زمینه هایی برای امروز ما در حوزه موسیقی بوجود بیاید و اذهان کسانی که با رواج موسیقی در کشور مخالف بودند را با این اندیشه و تفکر که موسیقی در نظام دینی ما ریشه دارد، آشتی دادند.

وی با اشاره به اهمیت موسیقی در زندگی انسان،تصریح کرد: موسیقی در زندگی انسان بسیار اهمیت دارد و می تواند روح و روان را تحت تاثیر قرار دهد و به انسان آرامش بخشد و تفکر و خردورزی را بیاموزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری محافل موسیقایی در طول سال در استان، ادامه داد: انشاء ا.. با برگزاری محافل موسیقی در طول سال بتوانیم بیشتر با هم در ارتباط باشیم و فضای خوبی از شادی و نشاط در استان بوجود آوریم چرا که خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر نیازمند فعالیت های فرح بخش و شادی آور است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید