امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از فعاليت ۲۲۸ کتابخانه عمومی در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب خبر، "منصور کوهی رستمی" در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به پتانسیل بالای کتابخانه های عمومی در این حوزه، گفت: خوزستان دارای 228 باب کتابخانه عمومی است و کلیه کتابخانه های عمومی دارای بخش های متنوع کودک  تحت نظر 500 نفر کتابدار هستند.

او از اجراي برنامه های متنوعی فرهنگی در این بخش از جمله قصه گویی، نقاشی، شاهنامه خوانی و آشنایی با نماز و مفاهیم دینی سخن گفت و توسعه کتابخانه های عمومی را در مناطق محروم و کم برخوردار باعث کاهش آسیب های اجتماعی دانست و خاطر نشان كرد: توانسته ایم با راه اندازی 12 باب کتابخانه عمومی در مناطق محروم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

رستمی یکی از تجربیات کتابخانه های عمومی را در مسابقات کتابخوانی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برشمرد و یادآور شد: سال گذشته 61 هزار خوزستانی در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند و یکی از بزرگ ترین تبلور فرهنگی در این استان رخ داده است.

او گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکرخوزستان مسابقه کتابخوانی استانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» در بهمن ماه برگزار خواهد کرد. این مسابقه به صورت اینترنتی از طریق وب سایت www.samanpl.ir  با جوایز ویژه برگزار مي شود.

او بیان کرد: کتابخانه های عمومی میزبان فعالیت های فرهنگی ملی از جمله کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی، جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای کتاب و کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال در خوزستان است.

 

*کتابخوانی امر به معروف است

در ادامه جلسه معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: هدف ما در این شورا تبیین اقناعی امر به معروف و نهی ازمنکر با انجام فعالیت های فرهنگی، پژوهش، تهیه فیلم کوتاه، استفاده از فضای مجازی و شناسایی معروفات و منکرات در جامعه و دستگاه ها است. امر به کتابخوانی امر به معروف است و کتابخوانی خود یک امر به معروف است که باید در این باره اقداماتی صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ریسمان سنج افزود: دایره معروفات و منکرات در این ستاد باز شده و کار ما رشد نظارت اجتماعی و عمومی است به طوری که  معروفات توسعه پیدا کنند و منکرات در جامعه از بین بروند و این در صورتی است که روحیه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم و به خود دستگاه توجه کنیم.

او گفت: برنامه های اجرایی ما باید جذاب و براساس شناخت جامعه باشد و سطح اجتماعی و عمومی جامعه را با اجرای فعالیت های فرهنگی بالا ببریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید