امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

دكتر "سعید بیابانکی" شامگاه دوشنبه 30 دی ماه 98 در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، در نشست خاکریز ماه به بررسی ادبیات پایداری پرداخت و اظهار کرد: در کشور ما رسانه ملی شعر است و شعر از دیرباز حافظ زبان و فرهنگ ما بوده است.

این شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشور با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات تاریخی، فلسفی، دینی و اجتماعی و گنجینه‌های فرهنگی به واسطه‌ شعر به ما رسیده افزود: این روزها نیز که شاهد اتفاقات ناگوار از جمله شهادت سردار سلیمانی و مسافران هواپیمای اوکراینی در کشور هستیم زبان شعر آرامش دهنده حال ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعر و شاعران به دلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد در صحنه‌های مختلف اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند تصریح کرد: شعر به دلیل ماندگاری ذاتی و نبود رسانه ‌های امروزی در زمان انقلاب اسلامی، مهمترین رسانه موثر در پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های‌ آن به نسل‌های بعدی بوده است.

بیابانکی در این نشست به خوانش برخی سروده های خود از جمله سروده تازه خود در رثای سردار سلیمانی پرداخت که با استقبال مخاطبان رو به رو شد و در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اهدای لوح یادبود از حضور سعید بیابانکی  تقدیر کرد.

سعید بیابانکی یکی از شاعران معاصر حوزه ادبیات پایداری محسوب می شود که سروده های وی مملو از موضوعات پایداری است. از وی 17 کتاب چاپ شده که از جمله آن ها می توان به «رد پایی بر برف»، «نیمی از خورشید»، «نه ترنجی، نه اناری»، «نامه‌های کوفی»، «یلدا» ،«هی شعر تر انگیزد» و... اشاره کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید