امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 برگزیدگان بخش ادبیات پولیتزر شناخته شدند

برندگان بخش ادبی جایزه پولیتزر ۲۰۲۴ در شاخه‌های مختلف همچون ادبیات داستانی، شعر و زندگی‌نامه معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، فهرست برگزیدگان بخش ادبیات جایزه پولیتزر ۲۰۲۳ درحالی در بخش‌های مختلف اعلام شد که در شاخه داستانی دو کتاب به عنوان برنده در بخش زندگی‌نامه معرفی شدند.

"گاردین" نوشت،‌ «جین آن فیلیپس» برای نگارش «نگهبان شبانه» که داستان مادر و دختری پس از جنگ داخلی در یک پناهگاه ویرجینیای غربی را روایت می‌کند، جایزه داستان‌نویسی پولیتزر را دریافت کرد.

همچنین پولیتزر نمایشنامه به «ابونی بوث» برای «اعتماد اولیه» رسید که به داستان اتفاقات غیرمنتظره زندگی یک کتاب‌فروش بعد از بیکار شدن می‌پردازد.

"نیتان ترال" نیز با کتاب «یک روز از زندگی عابد سلامه» برنده بخش ادبیات غیرداستانی شد. همچنین «ژاکلین جونز» پولیتزر بخش تاریخ را برای نگارش «حقی برای زندگی صادقانه وجود ندارد»‌ دریافت کرد.

شاخه زندگی‌نامه امسال دو برنده داشت و «جاناتان ایگ» برای کتابی با عنوان «کینگ» زندگی‌نامه «مارتین لوتر کینگ جونیور» و «الیون وو» برای «اراباب، زن، شوهر، برده:‌ سفری از برده‌داری تا آزادی» برگزیده پولیتزر شدند.

«سه جزئی»‌ اثر «برندون سام» در بخش شعر و «تابستان شکست‌ناپذیر» به قلم «کریستینا ریورا» در بخش خاطرات به عنوان برگزیده معرفی شدند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید