امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 کارگروه شعر و ادب خوزستان تشکیل شد

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: کارگروه شعر و ادب در صندوق اعتباری هنر که پیشنهادش از خوزستان تأیید شد، برای دیگر استان‌ها تعمیم شد.

به گزارش چهارم بهمن ۱۴۰۲ حبیب خبر، "مسلم کریمی" در نشست با رییسان شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شهرستان‌ها نقطه اتصال و ارتباط هنرمندان با صندوق اعتباری هنر برای ارایه خدمات متفاوت هستند.

او افزود: باید بیشتر آمار استان‌ها برای عضویت اهالی فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر براساس خرد جمعی ساماندهی شود. هدف ما شناسایی هنرمندان با توجه به پیمایش و مستندسازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانی است تا از این طریق هنرمند واقعی در شهرستان‌ها پالایش و از خدمات حمایتی بهره‌مند شود.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به آغاز فرایند طرح بهبود یا ساماندهی روند اعضای صندوق اعتباری هنر توضیح داد: طرح بهبود یا ساماندهی امور هنرمندان دو مرحله دارد. در مرحله نخست نظرهای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها، انجمن‌ها و هنرمندان را احصا می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم که وضعیت اعضای صندوق در استان‌ها با تشکیل کارگروه بررسی شود.

کریمی گفت: در مرحله دوم طرح، به ادارات ارشاد در استان‌ها یک ماه فرصت داده می‌شود تا مدارک هنرمندان را جمع‌آوری و کارگروه‌ها را تشکیل دهند و نتایج بررسی‌ها را به صندوق اعتباری ارسال کنند تا تصمیم نهایی درباره این افراد گرفته شود.

کریمی با تأکید براینکه در طرح بهبود نگاه اقتصادی دخیل نیست، افزود: با توجه به حمایت مقام وزارت بر گسترش خدمات صندوق اعتباری، اما وظیفه ذاتی صیانت از بیت‌المال و ضایع نشدن حقوق هنرمند از طریق غیرهنرمند است. 

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر استمرار فعالیت هنرمندان را از اهداف اصلی طرح بهبود دانست و گفت: هدف ما حذف هنرمند نیست بلکه هنرمند غیرفعال باید تلاش کند با فعالیت مستمر و بارگذاری مدارک در صندوق، عضویت آن فعال شود.

  کریمی گفت: در روند جدید تصمیم گرفتیم با خرد جمعی نه شخصی کارگروه‌های تخصصی را برای آسیب شناسی دوره‌های گذشته تشکیل  دهیم و خوزستان، پیشنهاد کارگروه شعر و ادب را داد که تصویب و این کارگروه در استان‌های دیگر تعمیم داده شد.

خبرنگار: شاهین بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید