امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

محمد یاقوت پور

 رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از رکورد شکنی و حضور درخشان تیاتر استان در چهل و دومین جشنواره بین المللی تیاتر فجر خبر داد.

 به گزارش سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ حبیب خبر، "محمد یاقوت پور" به خبرنگار ما گفت: تیاتری های خوزستان با هشت اثر نمایشی امسال در جشنواره  چهل و دوم تیاتر بین المللی فجر حضوری درخشان دارند. این حضور  نشان از  بر قله بودن تیاتر خوزستان دارد و مرهون تلاش‌های هنرمندان فرهیخته و پرتلاش تیاتر شهرهای مختلف خوزستان در سال جاری است.

 او افزود: نمایش اول شخص مفرد با کارگردانی مهدی آشوغ- نمایش سالینت، هملت، سایلنت به کارگردانی میلادهارونی- نمایش عروس فلسطین به کارگردانی مصطفی بوعذار- نمایش بدریه به کارگردانی مجید اقبالی- نمایش خیابانی ماریتا به کارگردانی بهنام کاوه. همچنین در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی، نمایشنامه استخوان خوار به نویسندگی‌ علی رستمی نامزد برترین نمایشنامه شد و دو اثر از دو هنرمند خوزستانی نیز در جدول جشنواره چهل و دومین جشنواره بین المللی تیاتر فجر حضور دارند.

 یاقوت پور ادامه داد: متن نمایش مرثیه ای برای یک مرد مرده  از از رسول حق جو نویسنده صاحب نام خوزستانی توسط هنرمندان تبریز به جشنواره امسال راه پیدا کرد و نمایش رستگاری از فرانکشتاین به کارگردانی نوال وایلی از هنرمندان ماهشهری ساکن یزد در بخش مرور آثار از استان یزد در جشنواره تاتر فجر امسال حضور دارد.

 او افزود: این حضور درخشان  نشان از پویایی و طراوت این روزهای تیاتر استان زرخیز خوزستان دارد که با داشتن ۳۰ دفتر انجمن فعال در شهرهای مختلف استان و برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی از جمله برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم تیاتر صلح و دوستی و بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تیاتر لاله های سرخ اندیمشک با موضوعات جبهه مقاومت و همچنین حماسه طولانی ترین بمباران پس از جنگ جهانی در ۴ آذر اندیمشک و جشنواره های بین المللی تیاتر عربی و تیاتر مونولوگ ایذه در ماه های پیش رو، بایسته است که استاندار محترم و مسوولان ارشد استانی نگاه حمایتی ویژه تری به مقوله فرهنگ ساز هنر متعالی نمایش استان داشته باشند و از هنرمندان فرهیخته استان- که بی چشم داشت مالی بسیجی وار در تعالی فرهنگی استان کوشا هستند- قدردانی شایسته ای به عمل آورند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید