امروز:
جمعه - 8 تير - 1403
ساعت :

تالار آفتاب اهواز؛ بی آفتاب و بی سایه!؟

تالار آفتاب اهواز که قرار بود از اول امسال تعمیر شود، نه تنها تعمیر آن آغاز نشد که نه سرد کننده دارد نه گرم کننده؛ نه آفتاب دارد نه سایه!

 سال گذشته در اجرای نمایش "شاماران" نه تنها بیشتر بازیگران سرما خوردند که بسیاری از تماشاگران در اعتراض به سرمای سالن تالار را ترک کردند و برخی هم در زیر پتو نمایش را به تماشا نشستند.

به گزارش ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ حبیب خبر، ندا عزیزیه کارگردان تئاتر، با فرستادن تصویری از جلسه  هفتگی تیاتر برای خبرنگار ما نوشت: "تصویری که مشاهده می کنید جلسه هفتگی تئاتر با مدیربت منصور ناصری نویسنده و کارگردان تئاتر اهواز است.

 او در حالی که مادر محترم شان در تهران بیمار و تحت مراقبت بود برای تشکیل جلسه هفتگی تئاتر خود را به اهواز رساند و همان شب به تهران بازگشت.

از آنجا که در تالار آفتاب کولر وجود ندارد و به خاطر رهایی از گرمای طاقت فرسای هوا، جلسه شب در حیاط تالار آفتاب برگزار شد.

شوربختانه در اهواز تالاری برای اجرای تئاتر وجود ندارد. سالن های نمایش خصوصی شده و در حالی که استاندارد نیستند مبالغ میلیونی هنگفتی از هنرمند برای اجرای نمایش طلب می کنند.

 تالار آفتاب تنها مکانی است که با تقلای هنرمندان دلسوز هنوز برای  هنرمندان باقی مانده اما فرسوده شده و به تعمیرات نیاز دارد.

این تالار قرار بود از اول امسال تعمیر شود اما نه تنها تعمیر آن آغاز نشد که نه وسیله سرد کننده دارد نه گرم کننده!

سال گذشته در اجرای شاماران نه تنها بیشتر بازیگران سرما خوردند که بسیاری از تماشاگران در اعتراض به سرمای سالن تالار را ترک کردند و برخی هم در زیر پتو نمایش را به تماشا نشستند.

و اما بخش تلخ تر ماجرا : برخی هنرمندان به متن انتقادی ام اعتراض خواهند کرد؛  چرا که تصور می کنند هر گونه اعتراضی ممکن است ته مانده امکانات اهواز هم از آنها دریغ شود و تلاش های آن ها در حفظ تالار بر باد رود.

هنرمندان گرامی ضمن تشکر از زحمات شما، خاطرنشان کنم: من عدوی شما نیستم. همین."

* حبیب اله بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید