امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

کتاب دو جلدی "کهنه ضرب‌المثل‌های دیار رامهرمز"  در آیینی با حضور مسوولان شهرستان رونمایی شد.

 

 به گزارش حبیب خبر، در نشست رونمایی کتاب دو جلدی کهنه ضرب المثل‌های دیار رامهرمز تالیف "فریدون مرواریدی"- که در محل شورای اسلامی شهرستان رامهرمز برگزار شد- رییس شورای اسلامی شهرستان رامهرمز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: بر اساس گفته‌ مقام معظم رهبری تکلیف این است که امر کتابخوانی به عنوان سنتی رایج در بیاید و همه باید در کشور کتابخوان شوند.

 

فتح‌الله روشن افزود: مجموعه مدیریت شهری در راه رسالت‌های فرهنگی و تکریم استادان و صاحبان قلم و اندیشه از این کتاب رونمایی کرده و اعتقاد ما بر این است که امر کتابخوانی یکی از ابزارهای مهم انتقال فرهنگ است و قطعا جامعه‌ای به سلامتی و فرزانگی می‌رسد که مطالعه کتاب کار روزانه‌اش قرار گیرد.

 

همچنین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، در این نشست گفت: به همت شورای اسلامی شهر و این اداره در ادامه فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی و با هدف حمایت از فرهنگ بومی و حفظ آن کتاب «کهنه ضرب‌المثل‌های دیار رامهرمز» رونمایی شد.

 

لیلا مرادیان ضمن سپاس از فعالیت‌های فریدون مرواریدی که در سال‌های گذشته در کسوت مسوول انجمن شعر و داستان اقدامات فرهنگی و هنری و ورزشی بسیاری انجام داده اضافه کرد: با حمایت‌های مادی و معنوی از نویسندگان شهرستان می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه‌های فرهنگی و هنری باشیم.

 

در ادامه این جلسه فریدون مرواریدی، نویسنده کتاب «کهنه ضرب‌المثل‌های دیار رامهرمز» با بیان اینکه اهل قلم شهرستان به چند موضوع در آثارشان نپرداخته‌اند، گفت: از جمله‌ این موضوعات زبان است که پل و پیوندی میان نسل‌ها است.

 

او گفت: تلاش کردم در این کتاب با ثبت ضرب‌المثل‌های این شهرستان پیوندی میان نسل جدید با نسل‌های گذشته برقرار کنم.

 

در پایان این جلسه و پس از رونمایی در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها با اهدای تمثال سردار سلیمانی از زحمات لیلا مرادیان و فریدون مرواریدی تجلیل شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید