امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

محمد یاقوت پور

 رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیشنهاد کرد: اگر کارگروهی متشکل از انجمن هنرهای نمایشی و آموزش و پرورش شکل بگیرد تئاتر کودک پیشرفت و رشد بسیاری خواهد کرد چراکه نقش آموزشی تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پرداختن به آن در ایجاد زیرساخت‌های آموزش نسل جدید مساله‌ای آشکار است.

 

 به گزارش حبیب خبر، محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: آموزش و به تبع آن پرورش از ویژگی‌های شاخص و مهم تئاتر کودک در کنار بعد دیگر آن یعنی هنر سرگرمی است و همواره به نقش آن در آموزش به کودک و فرهنگ‌سازی تاکید شده است.

 

 وی با تاکید بر اینکه در اجرای نمایش کودکان رفتار خلاف عرف و مغایر بافرهنگ جامعه جایز نیست تصریح کرد: فرهنگ هر کشور نشانه‌ای از اعتقادات افکار و آداب اجتماعی مردم آن کشور است و کودکان باید در این جامعه رشد کنند و با افراد تعامل درست داشته باشند و به دلیل اهمیت زیاد این موضوع نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

این هنرمند تئاتر خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته برای مطالعه و گسترش هنرهای نمایشی گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودجه شایات توجهی را اختصاص می‌دهند و به طور قطع تاثیر تئاتر کودک بر ایجاد و تقویت مهارت‌هایی مانند تحلیل ادبی، هنر گوش کردن، زبان محاوره، اندیشیدن خلاق، برنامه‌ریزی و ارزیابی درست بسیار است.

 

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: تئاتر به کودک مهارت‌های زندگی، فرهنگ و مفاهیم اساسی زندگی را می‌آموزد چراکه این نوع نمایش تمرین زندگی به جای بازیگری است و این از مهم‌ترین تفاوت‌های تئاتر این گروه سنی با تئاتر بزرگسال است.

 

یاقوت‌پور با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان دزفول گفت: در سال‌های اخیر تئاتر کودک پابه‌پای تئاتر بزرگسالان در سالن‌های تئاتر کل شهرهای استان زرخیز خوزستان به همت انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است.

 

او افزود: به‌رغم مشکلات مالی فراوانی که همیشه گریبان‌گیر حوزه تئاتر بوده  همچنان برای جلب بیشتر نگاه کودکان و آموزش آنها انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در تلاش است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید