امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نامگذاری یک خیابان و سینما مزین به نام شاعر فقید خوزستانی خبر داد

 به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج با خانواده شاعر فقید مرحوم محمد شیدای دزفولی رباعی سرا و شاعر اهل بیت (ع) و از شاعران صاحب نام استان دیدار کرد.

 در این دیدار مقرر شد خیابانی در اهواز و یکی از سینماهای جدید شهر اهواز در مجموعه خانه هنرمندان بنام این شاعر نامی نامگذاری شود.

 سعید کتانباف معاون سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این دیدار حضور داشت.

 گفتنی است: این شاعر نام آشنای خوزستان متولد نهم مردادماه ۱۳۱۷ شهرستان دزفول بود و تا مقطع دیپلم در دزفول درس خواند و سپس فوق دیپلم و لیسانس ادبیات فارسی را از دانشگاه اهواز گرفت . وی در دوران جنگ مسوول انجمن ادبی شاعران متعهد خوزستان شد و در سال ۱۳۷۳، انجمن ادبی شیدای دزفولی را به ثبت رساند.

شاعر فقید استاد محمد شیدای دزفولی در تاریخ دوم اسفند ماه ۱۳۹۵ درگذشت و آرامگاه ایشان در قطعه هنرمندان بهشت آباد اهواز قرار دارد.

شعله شیرین/ (مجموعه شعر)، فریادی در سکوت / دو جلدی (مجموعه شعر)، شقایق / دو جلدی (مجموعه شعر)، آناهیتا / دو جلدی (مجموعه شعر)،لحظه‌های آبی با سهراب (شعرهایی به تضمین و استقبال آثار سهراب سپهری) و راهیان فردا (مجموعه نثر و قطعه ادبی) از جمله آثار منتشر شده‌ شادروان محمد شیدای دزفولی است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید