امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پیگیری برای راه‌اندازی کافه باغ فرهنگ در اهواز خبر داد و یاد آور شد: می‌توان فضایی زیبا و مفرح در کنار رودخانه کارون در حوزه فرهنگ راه‌اندازی کرد.

 به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: این اداره کل امسال در قالب جدول ۱۷، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به ۹۴ مؤسسه در قالب ۶۰ مجموعه به عنوان حمایت و مشارکت پرداخت کرده که یکی از این طرح‌ها برپایی نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی بود که توسط مؤسسه آب و آینه ارائه و در کمیته ارزیابی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها تصویب شد و به مرحله اجرا رسید.

 وی تصریح کرد: این نمایشگاه با وجود همه نقاط قوت و ضعف، تجربه‌ای نو برای بخش خصوصی بوده و بی شک در ایجاد نشاط و بالا بردن انگیزه مطالعه اثر داشته است.

 حجت‌الاسلام کلاه‌کج اضافه کرد: از دیگر محاسن این نمایشگاه وحدت میان مجموعه‌های فرهنگی استان بوده که شاید هیچ‌گاه به این شکل شاهد آن نبودیم ولی حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری اهواز، صدا و سیما و رسانه‌ها در کنار هم از امتیازات خوب نمایشگاه است.

 وی با بیان اینکه از نقاط ضعف این نمایشگاه می‌توان به تعداد ناشران اشاره کرد که شاید به دلیل گرمای هوا و یا نزدیک‌ بودن به نمایشگاه تهران حضور کمرنگ‌تری داشتند گفت: این حرکت برای برون‌سپاری به بخش خصوصی انجام شده و جوانانی توانا این رویداد بزرگ فرهنگی را رقم زدند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد: رونمایی از کتاب‌های نسل جوان، دیده شدن گروه‌های سرود، حضور برخی هنرمندان نقاش از استان‌های دیگر جهت ارائه سبک جدیدی از کار خود، حضور خوشنویسان برجسته و ماهر استان از شهرهای مختلف، حضور شاعران و دیگر هنرمندان و ... از اتفاقات خوب فرهنگی در این نمایشگاه بود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری اهواز متقاضی خرید تندیس این نمایشگاه شده تا آن را به عنوان نماد فرهنگ، تفکر و اندیشه در یکی از میادین سطح شهر نصب کند که اتفاق بزرگی محسوب می‌شود چرا که در سطح اهواز جای چنین نمادی خالی است.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج بیان کرد: با همه اشکالات و نقاط ضعف، شاید بزرگترین نقطه مثبت این حرکت این است که بعد از دو سال درگیر بودن با کرونا، اجتماعات خود را با کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی آغاز کردیم و این نویدبخش روزهای خوب برای آینده استان است.

وی به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه چاپ و نشر کتاب اشاره کرد و ادامه داد: از اتفاقات خوب فرهنگی ما که امسال مصوب شد، این است که هر کسی می‌خواهد در خوزستان کتاب چاپ کند، از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شابک دریافت خواهد کرد و اگر قرار است ناشران و انتشارات استان از امتیازات چاپ کتاب بی‌بهره بمانند، نویسندگان می‌توانند مراحل چاپ کتاب خود را در همان استان مدنظر انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از رونمایی از چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان خبر داد و با بیان اینکه این یک رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی است عنوان کرد: از اتفاقات خوبی که اختتامیه جشنواره رضوی در مشهد روی داد این بود که بخش کتابخوانی رضوی در خوزستان و توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد و این نشان می‌دهد که خوزستان قطب کتاب و کتابخوانی است و بیشترین شرکت‌کنندگان در بین علاقه‌مندان این جشنواره نیز از خوزستان بودند.

وی از پیگیری برای راه‌اندازی کافه باغ فرهنگ در اهواز خبر داد و یاد آور شد: بخشی از این کافه باغ در حوزه کتاب و بخشی در حوزه شعر است که اگر دستگاه‌های ذی‌ربط مجوزهای لازم را بدهند، می‌توان فضایی زیبا و مفرح در کنار رودخانه کارون در حوزه فرهنگ راه‌اندازی کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید