امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید فرهنگ و اخلاق رسانه‌ای ما- که بخش زیادی از آن برعهده مجموعه فرهنگی و سیاسی و بخشی هم مربوط به شورای اطلاع‌رسانی است- ارتقا یابد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، "عبدالرضا سیفی" دوشنبه 16 خرداد در چهلمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان، تصریح کرد: اخبار غیرموثق و غلط و هیجانات تاثیر منفی بر جامعه می‌گذارد. باید فرهنگ و اخلاق رسانه‌ای ما- که بخش زیادی از آن برعهده مجموعه فرهنگی و سیاسی است و بخشی هم به شورای اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود- ارتقا یابد.

او افزود: باید با تبیین نقش شورای اطلاع‌رسانی دولت و با همفکری برای بهتر شدن وضعیت فعلی تلاش کرد. 

سیفی درباره آسیب‌شناسی بحران در استان گفت: در حوزه بحران و اطلاع‌رسانی، هم استان و هم در حالت کلان در کشور مشکل داریم. وقتی اتفاقی می‌افتد تمام برنامه‌ریزی‌ها را به‌هم می‌زند و این رسانه است که باید ورود کند و اطلاعات موثقی را به مردم ارایه دهد تا ذهن آنها برای درک اتفاقی که افتاده آماده شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان بیان کرد: متاسفانه در مواقع بحران رسانه‌های ما همانند بسیاری از دستگاه‌ها آمادگی حرفه‌ای ندارند و وقتی اتفاقی مثل ساختمان متروپل رخ می‌دهد چند خبر ضد و نقیض و متفاوت و بعضا غلط به افکار عمومی ترزیق می‌شود که هر چقدر تلاش کنیم آن اخبار غلط را از بین ببریم به نتیجه نمی‌رسیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در چنین مواقعی مردم فرق بین فعالان حرفه‌ای رسانه‌ای که با متد علمی و تجربه به حرفه خبرنگاری رسیده‌اند را از کسی که به واسطه دسترسی به فضای مجازی، تولید خبر می‌کند، تشخیص نمی‌دهند.

سیفی با اشاره به اینکه افکار عمومی باید اخبار را از منابع موثق و قابل اعتماد دریافت کنند ادامه داد: کسی که در فضای مجازی مطلب و خبری را تولید و منتشر می‌کند باید این را در نظر بگیرد که در قبال آن مسوولیت قضایی و  اخلاقی و شهروندی برایش ایجاد می‌شود و در برابر جامعه باید پاسخ گو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: موضوع حذف ارز ترجیحی یک جراحی اقتصادی مهم در کشور بود که با شجاعت دولت اقدام شد و خوش بختانه بر خلاف آن چیزی که دشمن و ضدانقلاب‌ها تصور می‌کردند نظام از این پیچ تاریخی به خوبی گذشت و ما توانستیم یک مساله بحرانی را در حوزه ارز از سر نظام بگذرانیم و مردم در آینده ثمرات این تصمیم دولت مردمی را خواهند دید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید