امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حبیب باوی ساجد

اهواز- حبيب نيوز: کارگردان فیلم «لالایی جنگ» درباره اکران فیلم خود در گروه «هنر و تجربه» بیان کرد: از همان آغاز فعالیت  گروه «هنر و تجربه» و از بدو تاسیس این گروه، من به  عنوان کسی که  تلاش کرده ام به شکل مستقل همواره فیلم بسازم، هنر و تجربه را ستوده ام و از این حرکت حمایت کرده ام.

"حبیب باوی ساجد" معتقد است:  گروه «هنر و تجربه» بیش از آن که به حمایت مادی سازمان امور سینمایی و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری کشور نیاز داشته باشد، به حمایت معنوی جامعه سینمایی کشور، به خصوص فیلمسازان مستقل نیاز دارد تا با تولید فیلم های قابل اعتنا، چرخه اکران گروه «هنر و تجربه» را فعال و پویا نگاه دارند.

باوی ساجد با اشاره به تفاوت و کمیت مخاطبان فیلم های مستند در سینما و تلویزیون بیان کرد: بی شک مخاطبان تلویزیونی فیلم های مستند و کوتاه داستانی بیش از مخاطبان سینماها، حتی در بخش اکران آزاد است. اما نباید مخاطب سینما را با تلویزیون مقایسه کرد. فیلم کوتاهی که در گروه هنر و تجربه اکران می شود و ممکن است فقط پنج نفز مخاطب داشته باشد نباید مدیران هنر و تجربه را دلسرد کند، چرا که این پنج نفر به مراتب با آگاهی بیشتر از مخاطب عام، دیدن این فیلم ها را انتخاب کرده اند.

کارگردان مستند «برزیلته» یادآور شد: اعتنا به مسايل انسانی و دغدغه فردی فیلم ساز و صداقت فیلمساز در روایت شخصی به شدت مهم است.به نظر می رسد در سال های اخیر روایت های سینمایی از روی دست همدیگر کپی شده است. گاه شاهد انبوهی فیلم  آپارتمانی هستیم.  در حالی که آن چه در یک دوره ای باعث رونق سینمای کشور شد، سینمای اقلیمی بود. سینمای مردم شناسی و قومی که با دیگر زبان ها و لهجه های مردم سایر شهرها و روستاها صحبت می کنند و اکنون ما از این نوع سینما فاصله گرفته ایم، چرا که به نظر می رسد این نوع سینما مورد حمایت مسوولان سینمایی کشور نیست و حتی بسیاری از فیلم سازان مهاجر به مرکز هم به فیلم های شهری و آپارتمانی روی آورده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «سامی» در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: مسوولان گروه «هنر و تجربه» نیز می توانند از سراسر کشور فیلم های بسیار قابل تامل و مستقل کشف کنند که بیش از آن که باعث استمرار حیات فیلمسازی آن خطه باشد، باعث استمرار حیات هنر و تجربه خواهد بود. بی گمان سینمای کشور امروز به جغرافیا، آدم ها، پوشش ها، زبان، لهجه، آداب و رسوم متنوع بیش از پیش نیازدارد. فیلم سازان نواحی کشور باید بکوشند روایت های اقلیمی شان را با زبان به غایت صمیمی جان به تصویر بدهند و با جدیت تمام  از نظام استودیویی و محوریت تهیه کننده / بازیگردوری کنند».

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید