امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در خوزستان برگزار شد

 

در اجرای هر چه بهتر طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در خوزستان، نخستین کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از سوی کارشناسان اعزامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان برگزار شد.

به گزارش حبیب خبر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر یکشنبه ۱۲ آبان ماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خیرمقدم و تشکر از حضور کارشناسان، رییسان ادارات، هنرمندان و نمایندگان شهرداری ها در این کارگاه آموزشی گفت: خوزستان منشور هزار رنگی در حوزه های فرهنگی و هنری است و دارای پیشینه ای به اندازه تاریخ فرهنگ و هنر دارد.

محمد جوروند افزود: تنوع قومی در خوزستان باعت تنوع حوزه های فرهنگی و هنری شده است ظرفیت هر شهرستان قابلیت های متفاوتی در حوزه فرهنگ و هنر را به وجود آورده که همگی حرف های زیادی برای ارائه دارند.

او اظهار کرد: تمامی شهرهای خوزستان ریشه در تاریخ دارند و دارای میراث کهن تاریخی هستند که نمونه های بسیاری از این میراث در سطح بین المللی شهرت دارند.

 جوروند در پایان افزود: امیدوارم خوزستان با این پیشینه فرهنگی و هنری، مشارکت خوبی در طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر داشته باشد و ما باید میراث دار فرهنگ و هنر این کهن بوم باشیم و این ظرفیت را به خوبی در کشور معرفی کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر یک طرح جهانی است و قائل به فرد نیست.

ناصر آریایی نیا اظهار کرد: بخش از این طرح مربوط به میراث خوزستان است و ظرفیت این طرح بی شک قابلیت و ظرفیت های جدیدی را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

او در پایان تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان در معرفی شهر به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر از جمله برگزاری نمایشگاه های مختلف، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی فروشگاه های مختلف عرضه محصولات فرهنگی و هنری به اقتصاد هنر آن شهر کمک می کند و این موارد می تواند به جذب گردشگر در شهر کمک کند.

در ادامه و با حضور دکتر خانی و دکتر زین العابدینی کارشناسان طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از چهل نفر از رییسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان و مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری، نمایندگان موسسات و نهادهای مردمی و نمایندگان شهرداری ها کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر آغاز و در نوبت صبح در خصوص تعامل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها و مردم و نهادهای خصوصی به عنوان سه ضلع اجرایی این طرح نام برده شد و در ادامه حاضرین به شش گروه تقسیم شده و با طرح موضوعات مرتبط، تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

در نوبت عصر این کارگاه آموزشی نیز با هدف معرفی و تکمیل فرم های کامل طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر هر شهرستان، نکات مختلف لازم برای نوشتن طرح ها آموزش داده شد.

گفتنی است: طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از شهرستان های اهواز، دزفول، بهبهان، مسجدسلیمان،ایذه، شوشتر، آغاجاری، اندیمشک، رامهرمز، باغملک، شادگان، حمیدیه و هفتکل طرح های خود را به دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در کشور ارائه کرده اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید