امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تسهیل‌گر کتاب "قصه غیزانیه" در آیین رونمایی از این کتاب گفت: قصه غیزانیه بهانه ای برای معرفی غیزانیه است.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فریبا حیدرپور در آیین رونمایی از کتاب قصه غیزانیه که همزمان با دومین نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: بخش غیزانیه یکی از بخش های اهواز در خوزستان و در واقع بزرگترین بخش استان است و در قسمت شرقی مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر و رامهرمز و هفتکل قرار دارد.

او افزود: بخش غیزانیه از دو دهستان مشرحات و غیزانیه تشکیل شده و ۸۳ روستا در این بخش وجود دارد که زبان بیشتر آنها عربی است.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: ۸۳ روستا در این بخش وجود دارد که زبان بیشتر آنان عربی است و علاوه بر واقع شدن شرکت های نفت و گاز مارون و کارون، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت پتروشیمی مارون و رازی، مسیر ترانزیت بنادر ایران نیز در این بخش قرار دارد.

حیدرپور گفت: روستاهای بخش غیزانیه از آب آشامیدنی خانگی و گاز بی بهره هستند، در حالی که بیش از پانصد حلقه چاه نفت در این منطقه وجود دارد، مردم منطقه‌ از بدیهی ترین نیاز روزانه، یعنی آب، محروم هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه غیزانیه در سال ۱۳۶۹ افتتاح شد و در منطقه ای با 3731 نفر جمعیت که مردم و به ویژه، کودکان و نوجوانان از آن فقر فرهنگی در رنج هستند.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب « قصه غیزانیه» بیان کرد: امید می رفت که با آغاز به کار کتابخانه شور و شوقی در دل کودکان ایجاد شود و بیش از ۶۰۰ نفر عضو کتابخانه شدند که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان بودند.

حیدرپور گفت: کتاب های محدودی که به کتابخانه اهدا شد و توانست شور و نشاط تازه ای به کودکانی ببخشد که به غیر از کتاب های درسی مطالعه ای نداشتند.

وی افزود: برگزاری جشنواره ی رضوی، نشست های کتابخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ، فعال کردن بخش کودک همه از جمله برنامه هایی بود که قبل از پاندمی کرونا در این کتابخانه ‌و برای اهالی غیزانیه اجرا شد.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: اما به علت برخوردار نبودن از فضای مجازی در زمان شیوع کرونا،این کودکان از کمترین امکانات محروم شدند.

حیدرپور تصریح کرد: تلاش شد طرح سیار کتاب برای کودکان و نوجوانان اجرا شود، نداشتن دسترسی به کتاب جدید همواره از مشکلات بغرنجی است که کودکان این مناطق با آن دست و پنجه نرم می کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید