امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 «روایت حبیب»

 مدیر حوزه هنری دفتر آبادان از برگزاری آیین شب خاطره و برنامه کاروان روایت حبیب از ۲۴ آذر به مدت سه روز در خوزستان خبر داد و گفت: این برنامه به میزبانی شهرستان آبادان با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.
 

 به گزارش حبیب خبر به نقل روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، شهریار قلی‌گشتی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان درباره برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم به صورت مشارکتی در حال برگزاری برنامه‌ای تحت عنوان «روایت حبیب» هستند.

 

 وی افزود: این برنامه که در ۱۰ استان برگزار می‌شود، از ۱۱ آذر در حسینیه ثارالله(ع) کرمان آغاز شده اختتامیه آن نیز در روز ۱۲دی امسال در حسینیه امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

قلی‎‌گشتی با اشاره به اینکه این برنامه از روز افتتاح تاکنون در استان‌های کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی اجرا شده است، عنوان کرد: برنامه «روایت حبیب» پس از برگزاری در استان کردستان، از ۲۴ تا ۲۶ آذر در استان خوزستان و به میزبانی شهرستان آبادان اجرا می‌شود.

 

مدیر حوزه هنری دفتر آبادان به نحوه برگزاری این آیین اشاره کرد و ادامه داد: در روز ۲۴ و ۲۵ آذرماه کاروان‌های سفید که مخصوص اجرای برنامه در فضای باز هستند، برنامه‌هایی را در قالب گروه‌های سرود، شب شعر، شب خاطره، تئاتر، نماهنگ، نمایش، نقالی و حماسه خوانی، عکس و آثار تجسمی، رونمایی کتاب، فیلم کوتاه و تیزر اجرا می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در دو روز برنامه کاروان سفید در مناطق مختلف آبادان از جمله سده و یکی از روستاهای آبادان اجرا خواهد شد.

 

مدیر حوزه هنری دفتر آبادان ادامه داد: برنامه اصلی نیز در روز ۲۶ آذر از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های سازمان منطقه‌ آزاد اروند برگزار و همراه آن نیز نمایشگاه عکسی از آثار تجسمی و هنرمندان تراز اول کشوری با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین ساعت ۹:۳۰ پنج شنبه ۲۶ آذر از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی در بلوار معلم با حضور مسئولان کشوری و استانی و منطقه‌ای رونمایی خواهد شد.

 

قلی گشتی از حضور سه تن از همرزمان شهید سلیمانی در آیین شب خاطره «روایت حبیب» خبر داد و اظهار کرد: این راویان، خاطرات خود با شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مخاطبان روایت می‌کنند.

همچنین در این برنامه از نقالی‌خوان‌های معروف کشور و دو شاعر مطرح استانی نیز دعوت شده که به اجرای برنامه بپردازند. انتظار داریم همه مردم آبادان و خرمشهر در این مراسم شرکت کنند تا یاد و خاطره  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید