امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک عضو مجلس خبرگان رهبری: بیش از این به کتاب بها داده شود

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به کتاب بیش از این بها داده شود چرا که هر آنچه در کتاب مکتوب می شود ماندگار خواهد شد.

به گزارش حبیب خبر از ایرنا، آیت الله سیدعلی شفیعی دوشنبه در آیین تکریم خادمان عرصه کتاب در بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در محل تالار مهتاب اهواز بیان کرد: کتاب در تمامی زمینه ها و زندگی انسان نقش دارد لذا باید اهمیت کتاب و مطالعه را بیش از این برای مردم به ویژه جوانان تبیین کرد.

 

وی با اشاره به تلاش محققان و دانشمندان برای مکتوب کردن تجربه و دانش خود با هدف بهره مندی نسل های بعدی گفت: این موضوع اهمیت کتاب را نشان می دهد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این نشست افزود: کتاب به دلیل ارزش و اهمیت آن همواره در تاریخ ماندگار است و آثار نیک خود را در تمامی بخش ها و حوزه ها نشان می دهد.

 

در ادامه این آیین سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: نهاد کتابخانه ها متولی امر فرهنگ و کتابخوانی است اما تنها پرچمدار این موضوع مهم نیست و تمامی دستگاه ها با همگرایی با نهاد کتابخانه ها می توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت داشته باشند.

 

عباس حسین زاده اظهار کرد: در دوران کرونا اغلب دستگاه ها و ادارات در تهدید بودند و نهاد کتابخانه ها از این امر مستثنی نبود اما تلاش شد تا خدمات در این حوزه به خارج از فضای کتابخانه منتقل شود.

 

وی افزود: ۲۰۶ باب کتابخانه در خوزستان وجود دارد که با برنامه ریزی درست و بهره گیری از این ظرفیت می توان در مدت چهار سال نقشه فرهنگی را برای استان خوزستان ترسیم کرد.

 

در این آیین که جمعی از کتابخوانان، خیران و مسوولان کتابخوان خوزستان حضور داشتند از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

 

هفته کتاب از تاریخ ۲۴ آبان آغاز و تا یکم آذر ماه ادامه داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید