امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مشکل شغلی و معیشتی کتابداران گفت: برای رفع مشکلات کتابداران باید یک برنامه اصولی اجرا شود.

به گزارش حبیب خبر از ایرنا، محمد جوروند دوشنبه در آیین تکریم خادمان عرصه کتاب در بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار- که با حضور آیت الله سیدعلی شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری در محل تالار مهتاب اهواز برگزار شد- گفت: استقلال نهاد کتابخانه ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق خوبی بود اما در بلند مدت برای کارکنان این نهاد مشکل ایجاد می شود.

 

او گفت: کتابداران در این نهاد با مشکل تبدیل وضعیت شغلی و معیشتی مواجه اند که باید هر چه زودتر برطرف شود تا کتابداران بتوانند بهترین عملکرد در ارایه خدمات داشته باشند. با حل مشکل کتابداران انگیزه کار در این قشر افزایش می یابد و قطعا در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بیشتری خواهند داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از شهرداری های استان خواست با پرداخت سهم نیم درصد نهاد کتابخانه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی به وظیفه قانونی خود عمل کنند تا کتابخانه ها نیز از این درآمد استفاده کند.

 

در ادامه این آیین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در سخنانی گفت: کتابدارانباید روانشناسان خوبی باشند. امروز سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح برای ثبت آثار دفاع مقدس در کنار فعالان عرصه کتاب هستند.

 

سردار عبدالرضا حاجتی سرانه کتابخوانی را در خوزستان بسیار پایین دانست و گفت: راه اندازی کاروان شادمانی از سوی نهاد کتابخانه های استان برای تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی اقدام شایسته ای بود که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در استان گسترش یابد.

 

او ادامه داد: برای ترویج کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان از دبستان و دبیرستان باید با کتاب مانوس شوند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: باید کودکان و نوجوانان را با فرهنگ ایران و ایثارگری های دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد تا نگاه فرزندان این سرزمین به فرهنگ غرب نباشد.

 

سردار حاجتی افزود: پول و سرمایه در خوزستان زیاد است اما در مسیر موفقیت جوانان هزینه نمی شود لذا باید این رویه تغییر کند.

 

در آیین امروز از جمعی از کتابداران و کتابخوانان و فعالان عرصه کتاب تجلیل شد.

 

۲۴ آبان تا یکم آذر ماه هفته کتاب نامگذاری شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید