امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

توجه جدی به هنرمندان و تئاتر خوزستان ضروری است

نشست مشترک معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان به منظور بررسی مسایل موجود در تئاتر استان و ضرورت توجه به هنرمندان این حوزه برگزار شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست برای بررسی مسائل موجود تئاتر استان در دوران کرونا گفت: شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی را تا هفته آینده تشکیل می دهیم تا با توجه به شرایط موجود بتوانیم هر چه زودتر تالارهای نمایشی را برای تمرینات گروه های نمایشی بازگشایی کنیم.

ناصر آریایی نیا افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بودجه های موجود و وجود مشکلات مالی در همه انجمن های هنری، تلاش داریم ضرورت های مالی انجمن ها را بررسی و تامین کنیم تا انجمن ها بتوانند به فعالیت خود در شرایط موجود ادامه دهند.

وی درباره حمایت از تولید و آموزش گفت: با توجه به ضرورت حمایت از تولیدات تازه و همچنین آموزش تئاتر، انجمن هنرهای نمایشی استان طرح های ضروری را ارایه دهد تا بتوانیم برای آنها بودجه مشخصی را مصوب کنیم و اجرایی شوند.

آریایی نیا ادامه داد: درباره راه اندازی دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان آمادگی داریم که طبق درخواست انجمن تجهیزات اداری لازم را در اختیار آنها قرار دهیم. همچنین می توانیم انتخابات هیات رییسه شهرستان هایی که دوره هیات رییسه و ریاست آنها تمام شده است را به زودی انجام دهیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهارامیدوار کرد: با توجه جدی به ضرورت های هنرمندان و تئاتر خوزستان و با تعامل و همفکری مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان بتوان مسایل مربوط به تئاتر استان را به خوبی برنامه ریزی و به انجام رساند.

* شورای سیاست گذاری جشنواره تشکیل شود

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به ابلاغ شیوه نامه برگزاری جشنواره تئاتر استانی و نامه ارسالی اداره کل هنرهای نمایشی کشور برای برگزاری این جشنواره، از معاونت هنری خواست شورای سیاست گذاری جشنواره تشکیل شود تا این شورا با توجه به شرایط استان و جواب ستاد استانی کرونا تصمیم لازم را اتخاذ کند.

محمد یاقوت پور درباره مسایل مالی انجمن گفت: امسال با توجه به اینکه بخش زیادی از جشنواره های تئاتر استان به صورت حضوری برگزار نمی شود باید بتوانیم بودجه لازم را برای حمایت از تولید و آموزش تئاتر جذب کنیم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ادامه داد: دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مدت هاست در تالار آفتاب آماده بهره برداری است اما به علت نبود تجهیزات اداری نمی توان از آن استفاده کرد. امیدواریم با حمایت معاونت هنری اداره کل ارشاد این اتفاق هر چه زودتر عملیاتی شود.

* شرایط تمرین را برای گروه های نمایشی استان فراهم کنیم

در ادامه این نشست نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به تعطیلی شش ماه تالارهای نمایشی در استان گفت: پیش شرط اول برگزاری جشنواره استانی انجام تولیدات تازه تئاتر در سطح استان است. باید با هماهنگی ستاد استانی کرونا بتوانیم حداقل شرایط تمرین را برای گروه های نمایشی استان فراهم کنیم تا همچون سال های قبل تولیدات با کیفیتی برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی و در ادامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده کنیم.

ساسان شکوریان افزود: با توجه به شرایط خاص سال جاری و بیماری کرونا و وضعیت هنرمندان تئاتر استان خوزستان، ضروری است برنامه ریزی به گونه ای باشد که حمایت از تولید، آموزش، جشنواره های مجازی و معیشت هنرمندان تئاتر در اولویت کاری باشد.

* تبدیل تالار آفتاب به مجموعه «تئاتر شهر اهواز»

مدیر تالار آفتاب اهواز با ارایه گزارشی از وضعیت تالار آفتاب اهواز گفت: با توجه به تعطیلی شش ماه تالار آفتاب اهواز از ابتدای اسفندماه ۹۸ تاکنون و نداشتن درآمد و همچنین مشکل سیستم سرمایشی و امنیت تالار آفتاب لازم است حمایت های کوتاه مدت و بلند مدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تالار آفتاب اهواز به عنوان مهم ترین تالار نمایشی استان- که همواره مورد استفاده گروه های نمایشی بوده است- انجام شود.

حمیدرضا سالاروند افزود: با توجه به شرایط تالار آفتاب اهواز و دارا بودن ظرفیت تبدیل به تئاتر شهر باید تلاش کنیم مجموعه تالار آفتاب به مجموعه «تئاتر شهر اهواز» تبدیل شود تا بتوانیم در ادامه از حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید