امروز:
جمعه - 25 خرداد - 1403
ساعت :

گرامیداشت یاد قیصر امین‌پور در نشست مجازی انجمن ادبی گتوند

 هفتمین نشست انجمن ادبی آینه‌های ناگهان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گتوند با گرامیداشت یاد قیصر امین پور به صورت مجازی برگزار شد.

 در این آیین که چهارشنبه شب با حضور میترا یگانه شاعر توانمند کشور، منتقد و مربی ادبی کانون پرورش فکری استان فارس و ۷۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند، شوشتر ۱، شوشتر ۲ و کارشناسان ادبی و فرهنگی خوزستان برگزار شد، حاضران به نقد و بررسی اشعار هشت عضو این انجمن پرداختند.

منتقد و مربی ادبی کانون پرورش فکری فارس در این آیین ورود اعضای کودک و نوجوان را در کلاس های ادبی کانون ضروری دانست و هدف از برگزاری این کلاس ها را کشف و پرورش استعدادها عنوان کرد.

میترا یگانه افزود: کودکان و نوجوانان در کلاس های ادبی با کشف تجربه و احساس های نو در نوشتن خلاق می شوند.

مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان گتوند نیز در این آیین هدف از برگزاری این انجمن های مجازی در این روزهای بحرانی ناشی از کرونا را تعامل با شاعران و نویسندگان کشوری و آشنایی کودکان و نوجوانان با این فرهیختگان این سرزمین عنوان کرد.

سکینه ظهراب زاده افزود:گفت وگوی صمیمانه اعضا با بزرگان عرصه فرهنگ، ادب و هنر ایران، پنجره های امیدواری و شادی را به روی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار با مهر می گشاید و بچه ها به رویاهای خویش چندقدم نزدیک و نزدیک تر می شوند.

کتاب "آینه ‌های ناگهان" تحول کیفی و کمی قیصرامین ‌پور شاعر معاصر را بازتاب می ‌دهد.  اشعار این کتاب نشان از تفکر و اندیشه ‌ای دارد که در ساختاری نو عرضه می ‌شود.

آینه ‌های ناگهان، امین ‌پور را به عنوان شاعری تاثیرگذار در میان هنرمندان پیشرو انقلاب تثبیت کرد و همچنین حضور شاعری از نسل جدید را رسمیت بخشید.

گفتنی است: ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری گتوند با عنوان "آینه‌های ناگهان" اوایل تیرماه به صورت مجازی با حضور بیوک ملکی شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان و نوجوانان کشور برگزار شد.

۱۸ تیرماه نیز به مناسبت روزادبیات کودک و نوجوانان و بزرگداشت مهدی آذریزدی پدر داستان نویسی ادبیات کودک و نوجوان ایران، نشست ادبی با عنوان "نبض کتاب برای تو می زند" به صورت مجازی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گتوند برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند زادگاه قیصر امین پور شاعرمعاصر و نام آشنای کشور، ظرفیت خوبی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری دارد و دارای یکهزار و ۶۰۰ نفر عضو فعال است،  اعضای آن تاکنون بیش از ۶ مقام ملی و ۱۹ مقام استانی کسب کرده اند.

شهرستان گتوند از قطب های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان واقع شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید