امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مستند «عاطفه» به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی راه یافت

 فیلم مستند "عاطفه" با مضمونی اجتماعی که با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنرمندان جوان و حمایت از آثار آنها تهیه و تولید شده‌است به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی راه پیدا کرد.

فرهاد عزیزی یکتا کارگردان این مستند پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شروع اولیه فیلم مستند «عاطفه» مرداد ۱۳۹۵ بود که پس از یک سال در شهریور ۱۳۹۶ تصویر برداری آن کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ برگزیده نامزد ویژه جایزه هیئت داوران دوره سوم شبکه مستند شد .

وی موضوع فیلم کوتاه مستند «عاطفه» را شخصیتی ورزشی عنوان کرد و افزود : عاطفه ناتوانی گفتار و شنیدار دارد که در این فیلم نقش ایفا می‌کند ، وی مدال آور ۲ دوره المپیک در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ ناشنوایان جهان است که این فیلم روایتی از لایه های زندگی وی را در ۳۰ دقیقه به روایت تصویر کشیده است .

این فیلمنامه نویس خوزستانی بیان کرد: مستند «عاطفه» تنها فیلم برگزیده استان خوزستان در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی است که علاوه بر آن در جشنواره «مهر مادری » تا کنون شرکت کرده است .

عزیزی یکتا گفت : تاکنون فیلم‌های داستانی «رهایی از »،«۲لبه تیغ » ، «قلاب خالی » ، «نقاب» و ... در خوزستان با موضوع های اجتماعی تولید کرده است  .

وی با بیان اینکه تهیه کنندگی فیلم مستند «عاطفه» را حوزه هنری خوزستان برعهده دارد خاطر نشان کرد: دیگر عوامل فیلم شامل تصویر برداران «محمد رمضان احمدی و بهنام بیرم‌وند» تدوین «بهنام بیرم وند» مدیر تولید «احمد خنیفر» عکاس «عرفان ساربان» مشاور «ایوب مروانی» طراح پوستر« افروز گوهربخش » و برنامه ریز«امینه بروایه» از عوامل فیلم هستند.

وی گفت : فیلم جدید خود را با موضوع اجتماعی « مخترع خوزستانی » آماده تولید دارد که با مشخص شدن حامی مالی آمادگی کامل برای شروع تصویربرداری دارد . 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) که محل آن FICTS در میلان ایتالیا می‌باشد که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند.

علی حیاتی ادامه داد : جشنواره بین المللی ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان است که مورد توجه بسیاری از فیلمسازان و سینماگران بین المللی می‌باشد که با توجه به جایگاه این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند ، این دوره جشنواره آثاری از ۵۴ کشور حضور دارند .

وی خاطر نشان کرد : این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر ، اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود .

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی توسط شبکه تخصصی ورزش سیمای سازمان صدا و سیما با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر امور جشنواره ها توسط سمن موسسه فرهنگی خانه هنر به عنوان مجری طرح جهت انتخاب آثار برتر برای شرکت در مرحله نهایی فستیوال جهانی FICTS برگزار می شود.

 آثار راه یافته به جشنواره  با موضوع و مضامین ورزشی و با هدف ترویج اهداف المپیک، جنبش المپیک و تقویت روحیه و منش ورزشکاری مطابق با شرایط مندرج در مقررات جشنواره واجد شرکت در این رویداد فرهنگی و ورزشی خواهند بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید