امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نخستین جشنواره مجازی موسیقی عربی استان خوزستان برگزار می شود

 رییس انجمن موسیقی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی عربی به صورت مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، "فریدون وزیری" گفت: با توجه به تنوع موسیقایی استان خوزستان و با هدف شناسایی نوازندگان و فعالان موسیقی و ایجاد تحرک و پویایی در بخش موسیقی محلی و بومی استان،انجمن موسیقی خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،نخستین دوره جشنواره موسیقی عربی را برگزار می کند.

 

وی با اشاره به بخش های جشنواره افزود: این جشنواره که بصورت مجازی و از طریق ارسال فیلم برگزار می شود،در دو بخش تکخوانی (آواز در مقام های موسیقی عربی) و تکنوازی سازهای عربی شامل رباب، قانون، کاسوره(ضرب و تمپو)، نی عربی، نی‌لبک(مطبک)،عود و ویولن پذیرای آثار هنرمندان موسیقی خوزستان است.

 

وزیری اضافه کرد: آثار ارسالی باید در قالب فیلم های 3 دقیقه ای و از قطعات موسیقی و اشعار مجاز باشد. همچنین به 5 اثر برگزیده جوایز ویژه اهدا می شود.

 

رییس انجمن موسیقی خوزستان با بیان اینکه جشنواره بدون محدودیت سنی برگزار می شود، ادامه داد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به همراه نام و نام خانوادگی،شهر محل سکونت،سن و شماره تماس تا 15 مردادماه به شماره 09367306611 ارسال کنند.

 

گفتنی است: دبیرخانه نخستین جشنواره موسیقی عربی خوزستان به نشانی اهواز، کیانپارس، خیابان دو شرقی، خانه هنر، دفتر انجمن موسیقی استان و شماره تماس 09909324612 پاسخگوی پرسش های علاقه مندان است.

 

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید