امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
جشنواره ذوالفقار آینه ای برای ابراز ارادت هنرمندان جهان اسلام به سردار سلیمانی می شود
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره بین المللی ذوالفقار، آینه ای برای ابراز ارادت هنرمندان جهان اسلام به سردار شهید قاسم سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، "محمد جوروند" گفت: شهید قاسم سلیمانی حق زیادی بر گردن مردم خوزستان چه در هشت سال دفاع مقدس چه در بحران های مختلف بویژه سیل سال 98 دارد و با برگزاری این جشنواره شاید بتوانیم بخشی از این دین را ادا کنیم.

وی افزود: جرقه این جشنواره توسط موسسه فرهنگی هنری طلوع نور بصیرت زده شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حرکت استقبال کرد و به نظر من استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی،فرهنگی،ارزشی و دینی و حضور جدی در هشت سال دفاع مقدس، بهترین استان برای برگزاری این جشنواره بود.

جوروند ادامه داد: ما می توانیم میزبان کشورهایی که در حوزه مقاومت هستند نیز باشیم، از این رو استان خوزستان برای برگزاری این رویداد انتخاب شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ضمن دعوت از هنرمندان داخلی و خارجی جهت ارسال آثار به این جشنواره، گفت: جشنواره ذوالفقار آینه ای برای ابراز ارادت هنرمندان جهان اسلام به سردار شهید قاسم سلیمانی می شود.

جوروند اضافه کرد: استاندار خوزستان ضمن استقبال از برگزاری این جشنواره در استان،قول همکاری داده است و ما بنا داریم این جشنواره به صورت هرساله در استان خوزستان برگزار شود و سال به سال حوزه های این جشنواره بیشتر و با کیفیت تر از سال گذشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل وضعیت ویروس کرونا این آثار در فضای مجازی برای ما ارسال می شود اما در سال های آینده با رفع این ویروس منحوس، ما میزبان هنرمندان کشور و هنرمندان سایر کشورها هستیم.

گفتنی است: نشان ذوالفقار که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم سردار سلیمانی کردند، بالاترین نشان نظامی است و این عنوان، عنوان جشنواره‌ای ادبی هنری با موضوع شهید قاسم سلیمانی با گستره بین‌المللی در قالب پوستر، پویانمایی و شعر در استان خوزستان شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید