امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بازنشستگان کشوری خوش به حال شان شد!!؟

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق ناشی از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

به گزارش حبیب خبر،‌ "رضا فیضی‌نژاد" گفت: در اجرای تصویب‌نامه ۱۴ فروردین ماه هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰درصد صادر شده است.

او افزود: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می‌شود که از امروز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

او تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می‌شود که این افزایش ۲۰درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

* از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای  بند یک الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

او یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق از تاریخ اجرای مقرر در قانون مورد اشاره در بالا، اعمال و احکام مربوط نیز صادر خواهد شد.

حبیب خبر: مرکز آمار در پنحم اسفند ۱۴۰۲ گفته است: "نرخ تورم نقطه به نقطه در بهمن ۱۴۰۲ به ۳۵.۸ درصد و نرخ تورم سالانه به ۴۲.۵ درصد رسیده که با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سال جاری در پایان ۱۴۰۲ در محدوده ۴۰ درصد باقی بماند."

با این حساب افزایش بیست درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان بسیار کار اصولی، ماهرانه و مدبرانه است و باید به مسوولان مربوط و غیره شادباش و راحت باش بگوییم که حسابی هوای بازنشستگان و کارمندان را دارند و بسیار متناسب با افزایش تورم به افزایش حقوق اقدام کرده اند. بابا ای ول!

البته اگر هم حقوق ها را افزایش نمی دادند، مهم نبود؛ چرا که از قدیم گفته اند: "زندگی کردن ما مردن تدریجی بود و است!"

از سوی دیگر وقتی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دست به دامان مالیات بر ارزش افزوده می گیرد و سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی می گوید: "با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انجام داده است منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد." که بحمدالله هم فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت و به خوبی و خوشی دستان دولتمردان در هر خرید و فروش در جیب کل مردم کشور رفته و می رود و مشت کرده هم بیرون می آید که باید مبارک باد بگوییم. خدا حفظ تان کند که به تارهای عنکبوت جیب های هم رحم نمی کنید!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • حسین

    جمعه 24 فروردين 1403 - جمعه, آوریل 12 2024 10:36:07pm

    متناسب سازی باید از فروردین اعمال شود.