امروز:
يكشنبه - 10 تير - 1403
ساعت :

جشنواره هنری (مقاومت در غزه فلسطین) برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پیگیری برای برگزاری نخستین جشنواره هنری "مقاومت در غزه فلسطین" در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوزستان با پیش‌زمینه‌ای که دارد همواره در موضوع های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انقلابی پیشگام بوده است.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت در خوزستان با حضور بانوی مقاومت "سیده هدی موسوی، خواهر سیدعباس موسوی، دبیرکل فقید حزب الله لبنان اظهار امیدواری کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت الگویی برای همه‌ استان‌ها باشد تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار جبهه مقاومت بتوان برای جایگاه رسانه‌ای کار، حرکت و الگوسازی کنیم و هر چه زودتر خبر پیروزی حقیقی عملیات جبهه مقاومت در فلسطین به قلم خبرنگاران رسانه‌ای شود.

او جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در فلسطین سنگین برشمرد و گفت: اتفاق هایی که در سرزمین فلسطین رخ داد از روز نخست تاکنون که نزدیک به ۳۰ روز از آن می‌گذرد در تاریخ مقاومت فلسطین در مقابل رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی به نوعی یک مبدا تاریخی شد و از سویی صحنه‌های تلخی که هر انسان با هر مسلک، دین و مرامی نمی‌تواند شاهد آن‌ها باشد و از این روی اوضاع و احوال روحی و فکری انسان‌ها به این سمت رفته است.

منادی خاطرنشان کرد: اگر امروز برداشتی از شدت و حدت جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غزه وجود دارد و این بیداری در مورد حقیقت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است به گونه ای که در جای‌جای جهان راهپیمایی‌ها و تظاهراتی بر ضد رژیم صهیونیستی می‌بینیم که بیش از این در این ابعاد شاهد آن‌ها نبودیم، نشان‌دهنده یکی از کارکردهای مهم رسانه است اگر بخواهد در جای درست قرار بگیرد و اگر بخواهد کار درست را انجام دهد.

او با اشاره به این‌که در ۳۰ روز جنایت رژیم صهیونیست ۴۰ شهید خبرنگار و اهل‌رسانه به جا مانده است، گفت: وقتی که پای روایت‌گری در میان باشد و بنا براین باشد که همه مردم از وضعیت یک منطقه‌ای مطلع شوند این خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که در میدان حضور پیدا می‌کنند و به قطع از امدادگرها و نیروهای نظامی نیز آسیب بیش‌تری می‌بینند زیرا هم علامت‌های خاص و ویژه‌ای دارند و هم قوانین بازدارنده‌ای در مقابل امدادگران دارند.

جشنواره هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از پیگیری برای برگزاری نخستین جشنواره هنری با عنوان مقاومت در غزه فلسطین که شامل موضوعات مختلف فرهنگی‌ـ‌ هنری از جمله تئاتر، شعر، آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای است در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است: در این آیین "فاطمه محمودی" و "سید محمدمهدی شفیعی"، از شاعران خوزستانی چند قطعه شعر درباره غزه و مقاومت خوانش کردند.

در بخشی از این آیین پیام صوتی "وائل الدحدوح" خبرنگار شبکه الجزیره در غزه به خبرنگاران خوزستانی پخش شد و وی در این پیام تاکید کرد تا زنده هستیم به رسالت خود عمل می‌کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید