امروز:
چهارشنبه - 6 تير - 1403
ساعت :

بازداشت ترسناک ترین قاتلان شرق کشور؛ ۶ قتل به خاطر سرقت

سرقت۳ کیلو طلا از خانه مرد طلافروش، قتل راننده مسافرکش به خاطر سرقت خودرواش، قتل مردی جلوی چشمان همسرش به خاطر سرقت طلا و ... بخشی از جنایت‌هایی است که اعضای یک باند تبهکاری در ایرانشهر مرتکب شدند.

سرقت۳ کیلو طلا از خانه مرد طلافروش، قتل راننده مسافرکش به خاطر سرقت خودرواش، قتل مردی جلوی چشمان همسرش به خاطر سرقت طلا و ... اینها فقط بخشی از جنایت‌هایی است که اعضای یک باند تبهکاری در ایرانشهر مرتکب شدند. سارقان خشن هنگام سرقت هر کسی را که مانع‌شان می‌شد به قتل می‌رساندند و در مدت کوتاهی مرتکب ۶ جنایت شدند اما سرانجام به دام افتادند.

شروع جنایت‌های اعضای این باند به ۴ ماه قبل برمی‌گردد. اسفندماه سال گذشته چند سرقت مسلحانه به پلیس ایرانشهر گزارش شد. سارقان چند مرد مسلح و نقاب‌دار بودند که افراد مختلفی را طعمه قرار می‌دادند و هر کسی را که در برابرشان مقاومت می‌کردند با بی‌رحمی تمام به هدف گلوله قرار داده و به قتل می‌رساندند. در این شرایط بود که تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری سارقان آغاز شد.

اعضای این باند اغلب طلا و جواهرات سرقت می‌کردند. شیوه سرقت‌های شان طوری بود که نشان می‌داد کاملا حرفه‌ای هستند؛ چرا که هیچ سرنخی نیز از خود به جا نمی‌گذاشتند. با وجود اینکه آنها مرتکب چندین فقره سرقت خونین شده و چند نفر را به قتل رسانده بودند؛ اما هیچ کس چهره آنها را ندیده بود و معلوم نبود آنها چه کسانی هستند.

گاهی سرقت مسلحانه تازه ای به پلیس گزارش می‌شد که شواهد نشان می‌داد عاملان آن اعضای باند تحت تعقیب هستند. در جریان یکی از همین سرقت‌ها بود که اطلاعاتی از یکی از سارقان به دست آمد و به نخستین سرنخ برای دستگیری اعضای این باند تبدیل شد. بعد از آن بود که کاراگاهان پلیس آگاهی در چند عملیات ویژه اعضای این باند ازجمله سرکرده شان را دستگیر کردند. دستگیرشدگان که ۹ نفر هستند در جریان بازجویی‌ها به چندین فقره سرقت مسلحانه و ۶ فقره قتل اعتراف کردند.

*سرقت گاوصندوق پراز طلا

یکی از سرقت‌هایی که اعضای این باند مرتکب شدند سرقت یک گاوصندوق پر از طلا بود. آنها از مدتی قبل مردی ثروتمند را شناسایی کرده و می‌دانستند که او در خانه‌اش مقدار زیادی طلا و جواهرات نگهداری می‌کند. به همین دلیل نقشه سرقت از خانه او را کشیدند. آنها که همگی مسلح بودند به خانه این مرد حمله کردند. ابتدا با تهدید او را مجبور به سکوت کرده و در حالی که همه تلاش‌های‌شان برای باز کردن در گاوصندوق به جایی نرسیده بود، به زحمت گاوصندوق را که داخلش حدود ۲ کیلو طلا بود را سرقت کردند.

*سرقت خونین از زن جوان

یکی از دلخراش‌ترین سرقت‌های اعضای این باند سرقت طلاهای زنی جوان بود. این زن همراه با شوهرش از جشن عروسی یکی از اقوام‌شان برمی‌گشتند. تبهکاران آنها را بعد از خروج از جشن عروسی تعقیب کردند و وقتی زن و شوهر جوان به محلی خلوت رسیدند جلوی خودروی‌شان پیچیدند و راه‌شان را سد کردند.

هرچند هدف آنها سرقت طلاهای زن جوان بود اما یکی از آنها جلوی چشمان این زن به سوی شوهرش شلیک کرد و او را به قتل رساند. آنها سپس همه طلاهای زن جوان را سرقت کرده و گریختند.

*دستبرد به محموله تریاک

با وجود اینکه اعضای این باند خشن اغلب طلا و جواهرات سرقت می‌کردند؛ اما در یک مورد نیز تصمیم به سرقت یک محموله تریاک گرفتند. آنها بعد از آنکه یک قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی کردند تصمیم گرفتند محموله‌ای را که او قرار است حمل کند سرقت کنند.

به این ترتیب روزی که این قاچاقچی حدود ۱۰۰ کیلو تریاک را در خودرواش جاسازی کرده بود تا به سمت کرمان برود، به تعقیب او پرداختند. آنها در جاده، و در مکانی خلوت با تهدید راننده را مجبور به توقف کردند. آنها بی‌مقدمه یک گلوله به سوی او شلیک کرده و در ادامه ۱۰۰ کیلو تریاک همراه با یک اسلحه که در خودروی این مرد بود سرقت کرده و گریختند.

*زورگیری خونین از راننده مسافرکش

اما جنجالی‌ترین سرقتی که اعضای این باند مرتکب شدند، ماجرای سرقت زورگیری یک خودرو از راننده‌ای مسافرکش در یکی از میدان‌های ایرانشهر بود. یکی از آنها در خیابان جلوی یک راننده مسافرکش دست تکان داد و وانمود کرد که مسافر است.

راننده هم بی‌خبر از همه جا خودرو را متوقف کرد. درست در همین لحظه چند مرد مسلح که در کنار خیابان پنهان شده بودند جلو آمدند و اسلحه‌شان را به سوی راننده نشانه رفته و او را تهدید کردند که از خودرو پیاده شود. راننده اما به هیچ قیمت حاضر به تسلیم شدن نبود.

 او با داد و فریاد از مردم کمک خواست و افراد زیادی را جمع کرد. سارقان نیز وقتی دیدند تعداد مردم هر لحظه بیشتر می‌شود به سوی راننده تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده و در نهایت خودرواش را سرقت کردند.

* طلافروش

آخرین جنایتی که اعضای این باند مرتکب شدند قتل یک طلافروش در خانه اش بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از طلافروشان ایرانشهر برای امنیت بیشتر هر شب بعد از پایان کارش طلا و جواهرات را به خانه‌اش می‌برد. تبهکاران نیز که از این موضوع باخبر شده بودند نقشه سرقت مسلحانه از خانه طلافروش را طراحی کردند.

 آن شب آنها که ۶ نفر بودند به خانه مرد طلافروش یورش بردند و با تهدید تلاش کردند طلاها را سرقت کنند. در این میان اما مرد طلافروش در برابرشان مقاومت کرد و آنها هم وی را مقابل چشمان همسر و فرزندانش با شلیک گلوله به قتل رساندند و ۳ کیلو طلا سرقت کردند و تلاش کردند فرار کنند.

در این میان صدای تیراندازی باعث شد تا همسایه ها اطراف خانه مقتول جمع شوند. همسایه‌ها مانع فرار سارقان بودند و آنها که راه فرار را بسته می‌دیدند شروع به تیراندازی کردند و به اشتباه یکی از همدستان‌شان را هدف قرار دادند و در حالی که باعث مرگ او شده بودند، ۵ نفری فرار کردند. کشف جسد این سارق به نخستین سرنخ در مورد این باند تبدیل و باعث دستگیری همه اعضای این باند شد.

*تحقیقات ادامه دارد

تیم‌های ویژه‌ای از پلیس آگاهی ایرانشهر دست به دست یکدیگر دادند تا اعضای این باند سرانجام دستگیر شدند. حالا در شرایطی که چند روز بیشتر از آغاز بازجویی از دستگیرشدگان نمی‌گذرد، ابعاد تازه‌تری از جنایت‌های آنها برملا شده است. سرهنگ مهدی رشنودی، فرمانده انتظامی ایرانشهر در این باره به همشهری می‌گوید: اعضای این باند ۹ نفر هستند که همگی دستگیر شدند و تاکنون به ۶ فقره قتل و ۱۴ فقره سرقت مسحانه اعتراف کرده‌اند.

همه دستگیرشدگان ازجمله افراد سابقه‌داری هستند که پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده اند.

او ادامه می‌دهد: در جریان چندین عملیات که منجر به دستگیری تبهکاران شد، مقداری طلا، ۵ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۲ راس احشام و ... کشف شد. تحقیقات از اعضای این باند در مراحل مقدماتی است و پیش‌بینی می‌شود در ادامه سرقت و قتل های دیگری نیز از متهمان کشف شود.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید